برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه

رئیس حوزه هنری استان سمنان از برگزاری پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه از سوی حوزه هنری استان خبر داد .

به گزارش مرآت، داود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی با تاکید بر سه اصل مهم دانش، اخلاق و ایمان و با هدف کشف و پرورش استعداد های جوانان هنرمند، پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه را با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» برگزار می کند.

وی در ادامه افزود: پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه شامل موضوعات ارزش های دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی و چشم انداز ایران ۱۴۰۴ است.

یاراحمدی با بیان اینکه نمایشنامه های ارسالی به این جشنواره نباید توسط همان گروه قبلا در جشنواره ای شرکت کرده باشد تصریح کرد: زمان اجرای نمایش ها نباید کمتر از ۴۰ و بیشتر از ۷۵ دقیقه باشد و ارائه مجوز کتبی از نویسندگان نمایشنامه ها نیز الزامی است.

وی درباره جوائز برگزیدگان اظهار کرد: به نمایش های راه یافته به جشنواره با نظر هیات بازبین مبلغ ۶ میلیون ریال اهدا می شود. همچنین به کارگردانی اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۴ میلیون ریال، کارگردانی دوم لوح تقدیر و مبلغ ۳میلیون و پانصد هزار ریال و به کارگردانی سوم لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال اهدا می شود.

یاراحمدی در خصوص جوایز بخش بازیگری زن و مرد نیز گفت: بازیگری اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۳ میلیون و پانصد هزار ریال، بازیگری دوم لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال و بازیگری سوم لوح تقدیر و مبلغ ۲ میلیون و پانصد هزار ریال اهدا می شود.

رئیس حوزه هنری استان سمنان درباره جوایز بخش های دیگر این جشنواره اذعان داشت: به برگزیدگان در بخش های طراحی صحنه، موسیقی و پوستر و بروشور هر کدام مبلغ ۳ میلیون ریال اهدا می شود.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ آبان ۹۵ اعلام کرد و افزود: نتیجه بازخوانی متون در تاریخ ۲۰ آبان اعلام می شود و نمایشنامه های راه یافته به جشنواره، روز ۱۰ دی ماه ۹۵ مورد بازبینی قرار میگیرند.

یاراحمدی گفت: پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه از سوی دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان و با همکاری فرمانداری شهرستان گرمسار، دفتر نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر گرمسار، شهرداری گرمسار، سپاه پاسداران ناحیه گرمسار، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار، بهمن ماه ۹۵ در شهرستان گرمسار برگزار می شود.

شایان ذکر است علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه و دریافت فرم شرکت در این جشنواره می توانند با دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان با شماره تلفن های : ۳۳۳۲۱۱۰۵-۳۳۳۳۵۷۵۶تماس حاصل نموده و یا به تارنمای جشنواره به نشانی www.artfs.ir مراجعه نمایند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان