تأمین سرانه استاندارد فضای سبز برای ۳ هزار و ۹۲۹ شهروند سمنانی

شهردار سمنان در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث میدان دریادار همتی و گشایش متمرکز پروژه‌های شهرداری سمنان در هفته دولت، از تأمین سرانه استاندارد فضای سبز برای ۳ هزار و ۹۲۹ شهروند سمنانی با بهره‌برداری از ۵۵ هزار مترمربع فضای پارکی در هفته دولت خبر داد.

احداث میدان شهید دریادار همتی در عرصه‌ای به مساحت یک هکتار

حسین موسوی در ابتدای سخنان خود در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره سلحشوری‌های امیر دریادار شهید محمدابراهیم همتی، اظهار داشت: این شهید والامقام، با فرماندهی ناوچه پیکان در روز هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹، به پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی به جنگی تمام‌عیار در خلیج‌فارس وارد شد و پس از رشادت‌های بسیار در این روز به شهادت رسید و نام و یادش به پشتوانه‌ای ارزشی برای شهر سمنان تبدیل شد.

موسوی با خاطرنشان ساختن این مطلب که طرح احداث میدان دریادار همتی در عرصه‌ای به مساحت یک هکتار از مدت‌ها قبل در دستور کار شهرداری سمنان قرار گرفته بود، گفت: این پروژه با معارضات بسیاری از جمله معارضات ملکی روبرو بود که با توجه به تعامل مطلوب شهروندان، امور مربوط به تملک‌ها در دو بخش شمالی و جنوبی این میدان به انجام رسیده است.

شایان ذکر است طرح احداث میدان دریادار همتی نخستین‌بار در بهمن‌ماه سال ۹۳ رسانه‌ای شد و مسئولان شهرداری سمنان این پروژه را یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری توصیف کرده بودند.

تأمین سرانه استاندارد فضای سبز برای ۲ هزار و ۷۱۴ شهروند سمنانی

شهردار سمنان، در ادامه با اعلام این مطلب که در کنار کلنگ‌زنی پروژه احداث میدان دریادار همتی، کلنگ ۳ پروژه دیگر شامل احداث پارک و بوستان به زمین می‌خورد؛ مجموع اعتبار موردنیاز برای اجرای این پروژه‌ها، ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

موسوی با اشاره به این که در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند سمنانی، ۹ متر مربع است که این رقم از فاصله ۳۳ درصدی با استانداردها حکایت دارد، گفت: با اجرای سه پروژه‌ای که کلنگ آن‌ها امروز به زمین خورد، ۳۸ هزار متر مربع فضای پارکی ایجاد می‌شود که این رقم سرانه استاندارد ۲ هزار و ۷۱۴ شهروند را تأمین می‌کند.

وی دو پارک از سه پارک در دست احداث در شهر سمنان را واقع در شهرک روزیه و مسکن مهر عنوان کرد که تا کنون فاقد پارک بوده‌اند.

به گفته وی پارک جانمایی‌شده در مسکن مهر در مساحت ۲ هکتار و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و همچنین پارک جانمایی‌شده در شهرک روزیه در مساحت ۱۳ هزار متر مربع و اعتبار ۴ میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است شهرداری سمنان احداث بوستان در شهرک روزیه از سال ۱۳۹۲ در برنامه دارد که این تصمیم سرانجام در هفته دولت امسال به مرحله اجرا رسید.

آغاز عملیات عمرانی بوستان ۵ هکتاری علویان(ع)

شهردار سمنان همچنین از آغاز عملیات عمرانی طرح احداث بوستان علویان به مساحت ۵ هزار متر مربع واقع در ضلع جنوب غربی میدان کشاورز خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۷ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که امیدواریم با سرعت‌بخشی به امور، این پروژه در شش‌ماهه دوم سال جاری تکمیل و برای استفاده مسافران، پیش از فرارسیدن ایام عید، به بهره‌برداری برسد.

سرانه استاندارد فضای سبز برای ۳ هزار و ۹۲۹ شهروند سمنانی تأمین شد

موسوی تعداد پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این هفته را شش پروژه عنوان کرد و گفت: مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۴۰ میلیارد ریال است و از این شش پروژه، سه پروژه احداث پارک خطی سرو، بوستان نگارستان و بوستان آسیاب، مجموعا ۵۵ هزار متر مربع فضای پارکی برای شهر سمنان ایجاد می‌کنند.

وی با بیان این که رقم مذکور، سرانه استاندارد فضای سبز ۳ هزار و ۹۲۹ شهروند سمنانی را تأمین می‌کند، در ارتباط با پارک خطی سرو گفت: مرحله نخست طرح سه‌مرحله‌ای احداث پارک خطی سرو واقع در ضلع شمال غربی میدان استاندارد، هزینه‌ای در حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریال برای شهرداری سمنان دربرداشته است.

وی با تصریح بر این که مرحله نخست احداث این پارک مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع دارد و مرحله سوم احداث این پارک، فضای مقابل مصلی را نیز دربرخواهد گرفت، گفت: مرحله دوم احداث این پارک، ۴ هکتار و مرحله سوم ۳۷ هزار متر مربع را دربرمی‌گیرد و مساحت این پارک در مجموع به ۹ هکتار خواهد رسید.

بوستان نگارستان به مساحت ۱۲ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید

به گفته شهردار سمنان بوستان نگارستان نیز به عنوان یک بوستان حاشیه‌ای، در مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌ریال احداث شده است.

پنج‌هزار متر مربع از پیاده‌روهای پارک ۱۷ شهریور بهسازی شد

شهردار سمنان با بیان این که پارک هفده شهریور پیش‌تر به دلیل استقبال زائران و مسافران، نیازمند احیاء و انجام برخی اقدامات اصلاحی بود، از مرمت پیاده‌روهای این پارک با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون‌ریال با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این اقدام، حدود ۵ هزار متر مربع از پیاده‌روهای پارک هفده شهریور با مصالح تولیدی شهرداری سمنان، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

طرح سه‌مرحله‌ای بوستان آسیاب در ۳ هکتار اجرا شده است

موسوی در ادامه با اشاره به این که اجرای طرح سه مرحله‌ای بوستان آسیاب در مساحت ۳ هکتار واقع در ضلع شمال غربی میدان امام حسین(ع) به اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال نیاز دارد، گفت: این بوستان می‌تواند با توجه به جایگاه ویژه خود، به محل مطلوبی برای ارائه خدمات به مسافران، گردشگران و زائران تبدیل شود.

نصب پایه پرچم ۷۵ متری در پارک کوهستان

شهردار سمنان نصب پایه پرچم ۷۵ متری در پارک کوهستان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌ریال را از دیگر پروژه‌های افتتاحی در دهه دولت توصیف کرد.

بهره‌برداری از طرح بازپیرایی پارک سنگی و بلوار ولیعصر(عج)

موسوی در پایان با اشاره به بهره‌برداری از طرح جهادی بهسازی و پارک سنگی و بلوار ولیعصر(عج)، گفت: ایجاد آبنما، لایروبی استخر بزرگ و برکه کوچک، ایجاد هزار متر مربع مسیر پیاده‌روی، احداث جوی‌های جدید آب کشاورزی، نصب ست وسائل ورزشی و بازپیرایی فضای سبز پارک سنگی و بلوار ولیعصر(عج) از جمله اقدامات صورت‌گرفته توسط شهرداری سمنان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان