تامین زمین برای مسکن ایثارگران استان سمنان

حسین شکرویان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از تامین زمین برای مسکن ایثارگران این استان در تعدادی از شهرستان‌های هشتگانه این استان خبر داد.

حسین شکرویان در آستانه روز گرامیداشت شهید در گفت‌وگو با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با مسکن جانبازان و ایثارگران با اشاره به تفاهمنامه بنیاد شهید با ادارات مسکن و شهرسازی اظهار کرد: استان سمنان دارای دو اداره کل مسکن و شهرسازی است و از همین رو مذاکراتی با این ادارات در راستای تامین زمین مسکن ایثارگران و خانواده های شهدای فاقد مسکن انجام شده است.

زمین مورد نیاز در این شهرستان مشخص و به هر سه واجد شرایط یک قطعه زمین تعلق گرفته که به صورت خودساز به ساخت مسکن بپردازند.

بسترهای لازم برای تحویل زمین در این شهرستان نیز انجام شده و قرار است که در اردیبهشت ماه پیش رو زمین‌ها به صورت رسمی تحویل شود.

در این شهرستان نیز زمینه های لازم برای تحویل زمین فراهم شده و اولین زمین به صورت نمادین در ۲۲ اسفندماه جاری و همزمان با روز شهدا انجام خواهد شد.

تنها شهرستان‌هایی که در تامین زمین در حوزه اداره کل مسکن و شهرسازی غرب استان مشکل وجود دارد شهرستان های سمنان و سرخه است که با قول مساعد معاون استاندار، مشکل تامین زمین در سمنان رفع و ایثارگران دو شهرستان سرخه و سمنان نیز از این ظرفیت بهره‌مند می شوند.

به زودی نشستی با مسوولان این اداره کل برای تامین زمین برای ایثارگران شرق استان برگزار خواهد شد.

ساخت مسکن برای اثارگران در برخی شهرستان‌ها در قالب طرح ملی جهش مسکن انجام خواهد شد.

میزان این تسهیلات امسال ۳۰۰ میلیون تومان است که در همین راستا تعدادی از واجدین شرایط در استان به بانک‌های استان معرفی شدند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته نکوداشت مقام شهدا از برنامه‌ریزی این اداره کل برای برنامه های نکوداشت این روز خبر داد و اظهار کرد: ۲۲ برنامه شاخص به بهانه روز ۲۲ اسفندماه برنامه ریزی شده که این برنامه ها در طول هفته نکوداشت مقام شهدا در شهرستان‌های مختلف استان برگزار خواهد شد.

کنگره ملی شوق پرواز ویژه همسران شهدای جانباز، جایزه ملی ایثار، برگزاری برنامه های متعدد ورزشی، یادواره شهدا، میز خدمت در نماز جمعه، مسابقات فرهنگی، پیاده روی و کوهنوردی، تجلیل از دانش آموزان ممتاز شاهد و معلمان ایثارگر، غرس ۳۰۰۰اصله نهال به یاد سه هزار شهید استان، جشنواره شهدای پیشرفت، تجلیل از ایثارگران سرآمد، همایش پیام آوران ایثار، دیدار نماینده ولی فقیه با خانواده معظم شهدا و جانبازان و…از مهمترین برنامه های هفته نکوداشت مقام شهدا است.