حفظ و احیای منابع‌طبیعی، نمودی از احترام به نسل‌های آتی کشور

استاندار سمنان از حفظ منابع ‌ طبیعی به‌عنوان جهادی عظیم و نمود و نمادی از احترام به نسل فعلی و آتی کشور یاد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا خباز ضمن تبریک ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری به دوستداران طبیعت و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی اظهار کرد: بدون تردید حفظ و احیای منابع طبیعی تجدید شونده به منزله حفظ زیربنای توسعه پایدار در کشور است.

وی با بیان اینکه باید بیش از پیش قدر و منزلت منابع‌طبیعی مورد توجه قرار گیرد افزود: تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم منابع طبیعی بر توسعه‌، انکارناپذیر بوده و عدم توجه به جایگاه منابع طبیعی تجدید شونده آثار زیان ‌ باری مانند سیل، بیابان ‌ زایی و وقوع ریزگرد ‌ ها را به دنبال دارد. بنابراین ‌ حفظ منابع ‌ طبیعی به‌عنوان جهادی عظیم تلقی شده و نماد احترام و توجه به نسل فعلی و آتی کشور تلقی می‌شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: اگرچه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به عنوان متولی اصلی حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع‌طبیعی تجدیدشونده تا‌کنون طرح‌های اجرایی بی‌شماری را در این خصوص به مرحله اجرا گذاشته اما انجام این رسالت بزرگ بدون مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی امری محال و غیر‌ممکن است.

خباز گفت: امروز حفاظت و احیاء عرصه‌های ملی فراتر از وظایف اداری تعریف شده‌ و نجات مشکلات زیست‌محیطی یک تکلیف انسانی و ملی است که همه ما باید با همراهی همدیگر تلاش کنیم وضعیت کنونی طبیعت اطرافمان را بهبود دهیم و حداقل در حالت تثبیت شده قرار دهیم.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه برای حفظ این سرمایه ارزشمند دست یاری و کمک به سوی همه آحاد جامعه دراز می‌کنیم اظهار امیدواری کرد: با شعار امسال هفته منابع طبیعی که ” همیار طبیعت باشیم” اعلام شده عموم مردم به‌عنوان همیار طبیعت عمل کرده و با کاشت یک نهال به آرزوی ایرانی سرسبز و عاری از هر گونه مشکلات زیست‌محیطی کمک کنیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان