درصد فضای آموزشی مستحکم در استان زیر ۲۰ درصد است

از بین ۱۲۰ هزار دانش آموز استان سمنان تنها۲۰هزار نفر در فضای ایمن به تحصیل مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه مدارس استان باید تجهیز و استانداردسازی شود، گفت: تنها ۱۸ درصد فضای آموزشی مستحکم در استان وجود دارد.

ابوالفضل دربانی ضمن بیان اینکه از ۱۲۰ هزار دانش آموز استان سمنان تنها۲۰هزار نفر در فضای ایمن به تحصیل مشغول هستند، افزود: سهم شاهرود از این میزان تنها ۱۶ درصد است که اگر حوادثی مشابه پلاسکو برای یکی از مدارس اتفاق بیفتد عواقب جبران ناپذیری در بر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۷ پروژه با ۱۰۴ باب کلاس درس و اعتباری معادل ۱۴۹ میلیون ریال به بهره برداری رسید و ۱۱۱ مدرسه با ۶۲۹ کلاس درس با اعتباری معادل ۵۹ میلیون ریال استانداردسازی شد و این درحالی است که در دهه فجر سال جاری برای ۱۳ پروژه در قالب ۷۸ کلاس درس ۱۲۳ میلیون ریال هزینه و ۲۳ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۱۷۴ میلیون ریال استانداردسازی شد.

دربانی با بیان اینکه در مدیریت بدون بودجه دولتی قطعا باید به دنبال خیرانی بود که بتوانند در تجهیز و نوسازی مدارس نقش مهمی ایفا کنند، اظهار داشت: مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری با چهار هزار و ۱۸۰ متر مربع زمین، یک هزار و ۱۶۴ متر زیربنا و ۱۰۱ متر بنای سرایداری که با یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شامل ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات نوسازی مدارس ساخته شده بود افتتاح شد که اگر مشارکت بخش حقیقی و حقوقی نبود قطعا به بهره برداری نمی رسید.

وی با ارائه گزارشی از خدمات دولت یازدهم افزود: طی سه سال و نیم از عمر دولت، ۸۳ پروژه آموزشی، فرهنگی ورزشی شامل ۴۲۲ کلاس درس با ۷۰ هزار و ۱۱۹ مترمربع به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: در استانداردسازی سیستم گرمایش و سرمایش مدارس نیز تعداد ۳۲۹ پروژه در قالب یک هزار و ۹۴۴ کلاس با زیربنای ۱۵۸ هزار و ۳۸۴ مترمربع و با اعتباری معادل ۱۳۱ میلیون ریال در سطح استان سمنان انجام شد.

وی افزود: در خرید و ساماندهی تجهیزات آموزشی ۵۱ هزار اقلام مورد نیاز با اعتبار ۲۵ میلیون ریال در مدارس استان توزیع، و ۴۰ هزار فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی و ۱۸ هزار مترمربع مقاوم سازی فضای آموزشی صورت گرفته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان