راه اندازی نخستین مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سمنان

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان از برنامه ریزی برای راه اندازی اولین مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، دکتر بهزاد بهرامی نسب اظهار کرد: این مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان سمنان در صورت پذیرش دانشجو و فراهم شدن مقدمات از ترم بهمن ماه امسال در سمنان آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه پیش از این مرکز دانشگاهی فرهنگ و هنر در این استان وجود نداشته ادامه داد: سینما، خبرنگاری و روزنامه نگاری، هنرهای تجسمی، موسیقی و….از جمله رشته هایی است که در صورت وجود دانشجو در این مرکز علمی کاربردی ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان با بیان اینکه مخاطبان و دانشجویان زیادی در تهران و دیگر شهرهای بزرگ از رشته های هنری استقبال می کنند اظهار امیدواری کرد با اقبال داوطلبان به این رشته ها شاهد راه اندازی این دانشگاه در سمنان باشیم.

وی با بیان اینکه خلاء نبود رشته های هنری در استان احساس می شد افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان به دنبال این است که با راه اندازی یک مرکز دانشگاهی این خلاء مشهود را در استان پر کند.

بهرامی نسب با اشاره به اجبار مراکز علمی کاربردی تحت نظر دستگاه های دولتی به تعطیلی مراکز خود گفت: به دنبال این الزام قانونی ۹ مرکز علمی کاربردی دولتی در استان سمنان تعطیل و از جذب دانشجوی جدید منع شدند.

وی ادامه داد: چهار مرکز علمی کاربردی وابسته به جهادکشاورزی، دو مرکز دانشگاهی وابسته به فنی و حرفه ای، دو مرکز وابسته به بهزیستی، یک مرکز مرکز علمی کاربردی وابسته به هلال احمر استان و…که عمدتا از مراکز خوب و دارای امکانات و زیرساخت های آموزشی مناسب بودند، از جمله مراکزی هستند که مشمول این بخش نامه شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص خلاء بوجود آمده ناشی از عدم فعالیت و جذب دانشجو از سوی این مراکز دولتی گفت: خلاء ناشی از عدم فعالیت این مراکز به وسیله مراکز علمی کاربردی عمومی همچون علمی کاربردی جهاددانشگاهی و شهرداری و…و یا مراکز خصوصی مشابه پر می شود. ضمن اینکه در صورت نیاز مراکز دیگری همچون مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر نیز جایگزین خواهد شد.

وی با اشاره به وجود صندلی های خالی در مراکز دانشگاهی خاطرنشان کرد: مشکل وجود ظرفیت خالی محدود به یک دانشگاه و شهر خاص نیست و این مشکل در همه مراکز دانشگاهی وجود دارد.