رشد ۱۱ درصدی ورود افراد جویای کار به بازار کار در استان سمنان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان از رشد ۱۱ درصدی ورود افراد جویای کار به بازار کار در استان سمنان خبر داد و گفت: چند پروژه بزرگ فنی حرفه‌ای صبح فردا با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، فاطمه منصوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی برای افراد جویای کار یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان فنی حرفه‌ای کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه میزان افراد جویای کار ورودی به بازار کار در استان سمنان ۱۱ درصد رشد داشته است افزود: این امر حاکی از لزوم توجه ویژه به مهارت‌آموزی در سطح استان است و باید در این راستا طرح‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را تقویت کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه جذب مشارکت بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت در طرح‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت است اذعان کرد: دو طرح مهم هر دانش‌آموز یک مهارت و مهارت‌آموزی به سربازان وظیفه در سراسر استان در حال اجرا است.

وی از تدوین سند جامع مهارت استان سمنان خبر داد و گفت: با تکمیل این سند و اجرای آن گامی مؤثر در راستای افزایش سطح مهارت در استان و کاربردی شدن آموخته‌های فنی برداشته می‌شود.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر دوروزه معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: سلیمان نیک‌سرشت معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای افتتاح چند پروژه فنی و حرفه‌ای به استان سمنان سفر می‌کند.

وی ابراز داشت: افتتاح اولین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهمیرزاد که از سوی خیران این استان تأمین اعتبارشده است ازجمله شاخص‌ترین پروژه‌هایی است که با حضور معاون وزیر افتتاح می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معاون وزیر کار از امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ماه وارد استان می‌شود خاطرنشان کرد: در این سفر دوروزه چندین طرح مهارت‌آموزی نیز با حضور وی به بهره‌برداری می‌رسد.