سوانح رانندگی نوروز ۹۶ در استان سمنان ۲۵ درصد کاهش یافت

سردار روح الامین قاسمی روزسه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در نوروز امسال سوانح رانندگی منجر به فوت در استان سمنان ۱۳ درصد کاهش یافت و واژگونی خودرو در تلفات جاده ای سهم ۷۴ درصدی داشت.

وی ادامه داد: بی توجهی مسافران به هشدارها و توصیه های مستمر پلیس در مورد پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی همچنین رانندگی های طولانی مدت از دلایل عمده تلفات جاده ای در محورهای استان سمنان در نوروز ۹۶ بوده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مهمترین علت واژگونی خودروها در محورهای استان سمنان بی توجهی راننده به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان است که باید هموطنان در زمان تردد در تمام محورهای کشور به این نکات ایمنی توجه داشته باشند.

قاسمی اضافه کرد:۷۴ درصد از تصادفات جاده ای در این مربوط به خودروهای سواری بود و علت ۸۶ درصد از تصادفات در جاده های استان سمنان نیز بی‌توجه راننده به جلو و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی بیشترین تخلفات صورت گرفته در سطح جاده های استان در ایام نوروزی ۹۶ بوده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ۲۱ هزار ۹۷۱ مورد تخلف رانندگی در جاده های استان ثبت شد و تصادفات منجر به فوت در این ایام در مقایسه با سال گذشته هشت درصد کاهش یافت.

سالانه دست کم ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر در محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می کنند.

پلیس راه استان سمنان با ۴۰ دوربین سرعت سنج ثابت، بر تردد خودروها در محورهای ارتباطی استان نظارت دارد و حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور اصلی غربی- شرقی کشور از استان سمنان عبور می کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان