طرح‌های جلوگیری از آلودگی منابع آبی در سمنان اجرایی می‌شود

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سمنان در خطر جدی آلودگی منابع آبی است گفت: طرح‌های جلوگیری از آلودگی منابع آبی در سمنان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان اظهار داشت: امروزه شاهد تخلفات متعددی از سوی برخی افراد و اشخاص و کارخانه‌ها هستیم که اقدامات ناشایستی را در خصوص ایجاد آلودگی در منابع آبی استان سمنان انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه وجود زباله در رودخانه‌های استان سمنان یک مشکل جدی امور آب است افزود: برخی از این زباله‌ها از سوی استان مازندران وارد رودخانه‌های سمنان می‌شود که این مسئله در بعد ملی خارج از استان نیز باید بررسی شود.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه مسئله زباله‌های استان مازندران باید از مسئولان مربوطه این استان پیگیری شود اذعان کرد: عدم جلوگیری از آلودگی منابع آبی در آینده ما را به سمتی سوق می‌دهد که جبران آن غیرممکن می‌شود.

وی با اشاره به برخی خدمات دولت تصریح کرد: سیاست‌های دولت و برنامه ۵ ساله ششم توسعه در سه مسئله مهم آب، محیط‌زیست و اشتغال معطوف شده است.

خباز آب را یک مایه حیاتی دانست و تأکید کرد: این مایه حیاتی باید برای نسل‌های آینده نیز حفظ شود و در این راستا طرح‌های جلوگیری از آلودگی منابع آبی در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به مبود آب در سمنان خاطرنشان کرد: میزان نیاز بخش صنعت و معدن استان به آب بیش از مقدار کنونی است و باید در این حوزه پیگیری‌های بیشتری انجام شود.

استاندار سمنان یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف آب و کاهش میزان مصرف یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت در برهه کنونی بحران کم‌آبی است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان