هشدار زرد هواشناسی استان سمنان

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد از اواخر وقت سه‌شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه بارندگی برای شهرستان‌های استان پیش‌بینی کرد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز چهارشنبه به ایرنا گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت سه شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در شهرستانهای استان سمنان ناپایداری جوی به همراه دارد.

این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی نقاط بارش پراکنده باران و برف، و برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش باران و برف و مه آلودگی و احتمال کولاک پیش بینی می شود.

امکان اختلال تردد در محورهای شمالی به دلیل بارش پراکنده برف و احتمال کولاک و کاهش دید در اثر مه آلودگی، مهمترین مخاطرات سامانه بارشی کنونی است.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، مجهزبودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و مصرف بهینه حامل های انرژی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان تا پایان هفته است.

کمینه دمای هوای شهر سمنان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یک درجه سانتیگراد و بیشینه ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و رضوان و شهمیرزاد در همین روزها با دمای پنج درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین نقاط استان خواهند بود.