کاهش ۹۲ درصد آتش سوزی منابع طبیعی استان سمنان

سرهنگ علیرضا ابوطالبی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری استان سمنان گفت: هشت مورد آتش‌سوزی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان پاییز در استان مهار شد و با انجام اقدامات پیشگیرانه امسال آتش‌سوزی در عرصه های طبیعی استان ۹۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا ابوطالبی روز چهارشنبه ۲۹ دی۱۴۰۰ با اشاره به آمار آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر، به رسانه ها گفت: طی این مدت هشت فقره آتش سوزی به مساحت ۹ هکتار توسط یگان حفاظت مهار شد و با اقدامات پیشگیرانه در استان سمنان کاهش ۹۲ درصدی حریق حاصل شد.

در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، آتش سوزی ها کاهش یافت و حضور به موقع تیم واکنش سریع ، قرق‌بانان، عوامل اطفاء حریق، گشت های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل و اعضای شورای اسلامی و دهیاران ، همیاران طبیعت ، و اقدامات پیشگیرانه از دلایل اصلی کاهش آمار وسعت و تعداد آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی استان سمنان است.

شمار قلع و قمع و رفع تصرف از اراضی ملی از دست سودجویان، از ابتدای سال تا ۱۴۰۰ پایان آذرماه در استان سمنان به ۸۴ فقره و ۱۲۶ هکتار رسید.

مقابله جدی با تخریب و تصرف های غیرمجاز در اراضی ملی، پیشگیری از حریق و مقابله با قطع و قاچاق چوب درختان جنگلی به ویژه چوب درختچه تاغ از جمله وظایف یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی‌وآبخیزداری استان سمنان، صیانت و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با انجام پایش مراتع، و کنترل چرای دام را از دیگر وظیفه های این یگان حفاظت برشمرد.