۱۰۰۰ مرکز فرهنگی، هنری در استان سمنان فعالیت دارند

میامی- مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، گفت: یک هزار مرکز فرهنگی، هنری در استان فعالیت دارند که مشکل اشتغال معضل مشترک آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم پورتقی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با سرپرست ارشاد اسلامی میامی به میزبانی این اداره، ضمن بیان اینکه عدم توجه به کارآفرینی از مشکلات عدیده مراکز فرهنگی و هنری در سطح استان سمنان هستند، بیان کرد: یک‌هزار مرکز فرهنگی، هنری در استان تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلای فعالیت دارند که ورود آنها به مقوله اشتغال زایی و کارآفرینی می تواند تحول خوبی را در سطح استان رقم بزند لذا از مسئولان این مراکز تقاضا داریم نسبت به ارائه طرح های اشتغال زا در حوزه فرهنگ و هنر، اقدام کنند.

وی افزود: با همدلی و حمایت از موسسات فرهنگی و هنری می توان شاهد اجرای برنامه های خوبی در سطح استان سمنان بود که کشف استعدادهای فراگیر هنری و فرهنگی می تواند یکی از ده‌ها کارکرد ویژه این همدلی باشد.

کشف استعدادهای جدید مهمترین کارکرد موسسات فرهنگی و هنری

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره کارکرد موسسات فرهنگی و هنری نیز، تاکید کرد: این کانون‌ها و موسسات در شهرستان‌های هشت گانه استان، می‌توانند با کشف استعدادهای هنری و اجرای برنامه‌های مختلف به حوزه فرهنگ و هنر کمک فراوانی کنند.

پورتقی در ادامه سخنان خود ضمن بیان اینکه نشاط اجتماعی و توجه به مناطق محروم می بایست مورد اهمیت انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری زیر مجموعه ارشاد اسلامی در شهرستان‌های استان سمنان قرار گیرد، گفت: لازمه توسعه فرهنگی در جامعه، عدالت فرهنگی در تمام نقاط است.

وی همچنین خواستار توجه ویژه فعالان فرهنگ و هنر استان سمنان به موضوعات معنوی مانند نماز شد و افزود: ساخت محتوای فاخر با موضوع نماز و برنامه‌های فرهنگی و هنری متناسب با فرایض دینی مطالبه ارشاد اسلامی است.

پیام هنر اهمیت ویژه‌ای دارد

مسئول امور شهرستان‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین به ضرورت افزایش مشارکت بیشتر هنرمندان در برنامه های تدوینی از سوی این اداره کل در شهرستان‌های استان شد و گفت: با اطلاع رسانی به ‌موقع و صحیح از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌توانیم خدمات مجریان و متولیان فرهنگی را بهتر به مردم انعکاس دهیم اما لازمه این امر آن است که تولید کنندگان برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز به خلق پیام شایسته و در خور شان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنایت ویژه ای داشته باشند.

پورتقی با تاکید بر اینکه پیام یک محتوای هنری به ‌مراتب اثر گذارتر از هر زبانی است، بیان داشت: با زبان هنر می‌توانیم به بسیاری از موضوعات مهم اشاره کنیم که شاید طرح آن در جامعه با زبان دیگر میسر نبوده و یا اثرگذاری تا به این اندازه را نداشته باشد.

رضا مهدیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی نیز در این نشست ضمن بیان اینکه برپایی کاروان فرهنگی در مناطق محروم شهرستان از اقدامات اخیر این اداره است، گفت: تاکنون سه کاروان در مناطق مختلف با حضور هنرمندان به راه افتاده که با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به مانند کلاس‌های آموزشی، ورکشاپ های هنری، اجرای نمایش، سخنرانی و … پرداخته اند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان