۳۷۴ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان بستری هستند

۳۷۴ نفر از شهروندان استان سمنان به دلیل ابتلای قطعی یا مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه شنبه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌ها از ظهر جمعه تا ظهر دیروز آورد: ۱۸۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد و در این مدت ۲ نفر از شهروندان استان سمنان به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و ۲ فرد مشکوک به کرونا جان خود را از دست دادند.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۰ نفر به صورت سرپایی مبتلا به کرونا شناسایی، ۱۶ نفر در مراکز درمانی بستری و ۳۵ مبتلا به کرونا نیز در همین مدت از مراکز درمانی مرخص شدند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی سامانه ماسک وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان گرمسار و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرخه، آرادان و میامی زرد کرونایی هستند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از جمعه تا دیروز شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

۶ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.