۵۴ بازرس، نظارت بازار ماه رمضان استان سمنان را بر عهده دارند

سمنان – مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به طرح نظارت بر بازار ماه رمضان در استان، گفت: ۵۴بازرس این مهم را بر عهده دارند.

بهروز اسودی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن پاسخ به این پرسش که طرح نظارت بر بازار رمضان استان سمنان از چه تاریخی آغاز و تا چه زمانی ادامه دارد، بیان داشت: ۵۴بازرس و کارشناس نظارت در کنار بازرسان افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، از ششم خردادماه به مدت یک ماه تمامی رفتارهای اقتصادی حاکم بر بازار را زیر نظر خواهند داشت.

وی افزود: در کنار این نظارت های میدانی سامانه اطلاع رسانی ۱۲۴ نیز به طور ویژه در طول اجرای طرح یک ماهه نظارت بر بازار ماه رمضان، آماده دریافت شکایات مردمی است تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

مدیرکل صنعت معدن استان سمنان همچنین تشدید نظارت و پایش بازار ویژه ماه مبارک رمضان را در زمره اهداف این طرح دانست و گفت: برای جلوگیری از تخلفاتی مانند گرانفروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه نظارت بازرسان سازمان صنعت و معدن در کنار بازرسان دیگر نهادهای نظارتی مثل بهداشت، تعزیرات، اصناف و … در این ماه تشدید می شود.

اسودی تاکید داشت: بیشترین نظارت بر اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بر روی اقلام ضروری مانند نان، روغن، برنج، لبنیات، قند و شکر و خرما، شیرینی و قنادی ها، میوه و تره بار، سبزی، اقلامی دیگر مانند مرغ، تخم مرغ، گوشت، ماهی، حبوبات و خشکبار، ادویه و …است که در این طرح مورد نظارت ویژه، بازرسان مجرب و دوره دیده قرار خواهند داشت.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که مورد بازرسی بیشتر بازرسان صنعت، معدن قرار خواهد گرفت، مقوله کنترل مراکز مجاز ارائه غذا مانند رستوران ها، مطبخ ها، هتل ها و … است که این مکان ها افزایش غیر منطقی را در قیمت های خود نداشته باشند که در این زمینه نیز طرح تشدید نظارت بر بازار ماه رمضان در سطح استان سمنان با حضور بازرسان، اقدامات عملی را صورت خواهد داد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره نحوه بازرسی و نظارت ماه رمضان، گفت: این بازرسی ها به دو شکل حضور فیزیکی و بازدید میدانی با حضور بازرسان، کارشناسان و بازرسان افتخاری سازمان و همچنین بازرسی پیگیری شکایات پس از دریافت شکایتی از سوی شهروندان در سامانه ۱۲۴ و یا دفاتر صنعت، معدن در سطح استان سمنان صورت می پذیرد که قطعا برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

اسودی بیان داشت: عمده تخلفات ماه رمضان در سال های گذشته، کم فروشی، گرانفروشی، عدم نصب برچسب، تفاوت قیمت بین ساعات روز، عرضه خارج از شبکه درباره اقلامی مانند شکر، عدم نگهداری صحیح برخی مواد مانند مرغ، ماهی، لبنیات و …، تعطیلی نانوایی ها، عدم ارائه صورتحساب و … بوده است.

وی افزود: در سال جاری با تشدید طرح نظارت بر بازار، پیشگیری از وقوع جرایم حوزه عرضه کالاهای مصرفی مردم در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می شود با این تمهیدات، شاهد کاهش میزان تخلفات در حوزه بازار ماه رمضان باشیم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان