ارتفاعات استان سمنان سفیدپوش شد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از بارش برف در برخی نقاط استان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان سفیدپوش شده است.

غلامرضا حسنی غربا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: سامانه بارشی از امروز وارد استان شده و سبب بارش برف در برخی نقاط استان شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه سبب کاهش دما در سطح استان می‌شود افزود: فعالیت این پدیده جوی سبب کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه در استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از فعالیت این پدیده جوی در سطح آسمان استان سمنان خبر داد و افزود: این سامانه ناپایدار تا روز یکشنبه در استان فعال است و سبب بارش برف در ارتفاعات شمالی، نواحی کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان می‌شود.

حسنی غربا وزش باد شدید و همچنین کولاک برف پدیده غالب در برخی نواحی استان برشمرد و گفت: امروز وزش باد شدید پدیده جوی غالب بر آسمان شهرستان دامغان بود.

وی با بیان اینکه بارش برف و همچنین کولاک در نواحی کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر قطعی است تصریح کرد: باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم بارش برف امروز علاوه بر نواحی کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان در کالپوش و دیباج نیز گزارش شد و برف این مناطق را نیز سفیدپوش کرد.

به گفته رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز تردد در گردنه‌های خوش ییلاق و همچنین گردنه توسکستان نیز در استان سمنان تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان