بازنگری پروژه‌های عمرانی براساس بودجه

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی در اختصاص بودجه به پروژه‌های عمرانی این استان، از فرمانداران شهرستان‌های استان سمنان خواست پروژه‌های عمرانی و جهت‌گیری‌های توسعه‌ای شهرستان خود را متناسب با منابع اعتباری محدود فعلی آماده کنند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدشهاب‌الدین چاوشی در شورای برنامه‌ریزی استان سمنان اظهار داشت: مسئولان موظف‌اند متناسب با شرایط اقتصادی و بودجه‌ای فعلی از همین الان برای پروژه‌های سال آتی خود برنامه‌ریزی کنند.

وی بر لزوم بازنگری در برخی برنامه‌ها و پروژه‌های عمرانی تأکید و تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها در شرایط اعتباری متفاوتی تهیه شده که این پروژه‌ها باید متناسب با وضعیت فعلی مورد بازنگری قرار گیرند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در گذشته رویکرد استان‌ها در تصویب پروژه‌ها مطالبه‌محور بوده افزود: متاسفانه همین رویکرد سبب شده که پروژه‌هایی در مناطقی شروع شود که حداقل اولویت نخست آن منطقه نبوده است.

چاوشی اضافه کرد: در پروژه‌های جدید باید به میزان بازدهی و بهره‌وری پروژه‌ها به عنوان یک اصل اساسی توجه ویژه شده و مشخص شود که اجرایی شدن هر پروژه تا چه حد می‌تواند در اقتصاد کلان استان و شهرستان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان سمنان خاطرنشان کرد: اگرچه مسئولان موظف‌اند پیگیر منابع جدید تأمین آب برای استان باشند؛ اما مهمتر از آن باید در خصوص مدیریت منابع فعلی اقدام کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ما در مدیریت منابع آبی مشکل داریم گفت: اگر مدیریت درست و علمی صورت گیرد چه بسا همین منابع موجود هم جوابگوی نیازهای آبی استان باشد.

چاوشی از سفر وزیر نیرو به استان سمنان در هفته جاری خبر داد و افزود: اگر مشکل خاصی به‌وجود نیاید وزیر نیرو پنج‌شنبه این هفته به استان سمنان سفر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مرتبط با منابع آبی در سفر وزیر نیرو مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد گفت: مدیران دستگاه‌های مسئول باید در این نشست به‌صورت مستدل و علمی از طرح‌های خود دفاع کنند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اشاره به عدم استفاده درست از منابع آبی تصریح کرد: در استان کویری همچون سمنان نباید یک قطره فاضلاب هم به هدر رود؛ بلکه باید برای استفاده از این منابع در بخش صنعت و فضای سبز برنامه‌ریزی صورت گیرد.