خسارت برف و سرمای اخیر به ۲۰ هزار هکتار از باغ‌های استان سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به بارش برف و باران و سرمازدگی در برخی از مناطق شمالی این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار هکتار از باغات استان سمنان در اثر سرمازدگی دچار خسارت شوند .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، لطف الله رضائی با اعلام این خبر اظهار کرد: بروز سرمای شدید در مناطق مرتفع و کوهستانی استان در روزهای ۲۷ فروردین و ۲۸ فروردین سبب سرمازدگی شدید در باغات این مناطق شده و خسارت سنگینی به باغداران وارد شد .

وی با بیان اینکه سرمای هوا در برخی از مناطق شمالی استان بسیار شدید بود اضافه کرد: سرمای هوا در ۱۳ شهر و منطقه شمالی استان زیر صفر بود و در منطقه فولاد محله نیز دمای هوا به منفی ۸ درجه زیر صفر رسید .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این سرمای ناگهانی سبب خسارت به باغداران این مناطق شد تصریح کرد: برآورد سطح باغات آسیب‌دیده و همچنین میزان خسارت از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی در حال انجام است .

رضائی با اذعان به اینکه سطح وسیعی از باغات استان در اثر این سرمای شدید دچار خسارت شدند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در اثر سرمازدگی حدود ۲۰ هزار هکتار از باغات استان دچار خسارت شده باشند .

وی به برآوردهای اولیه کارشناسان از میزان خسارت به باغات و محصولات باغی این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون برآوردهای اولیه خسارت به ۹۸ هزار تن محصول باغی انجام‌شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برآورد ارزش ریالی خسارت به این میزان محصول باغی را ۴۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد