مشکل تأمین آب شهرک صنعتی سمنان در اولویت است

سمنان- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: تأمین آب شهرک صنعتی مرکز استان در اولویت است که قطعاً با انتقال آب دریای خزر به این امر دست خواهیم یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر جمعه‌ای عصر یکشنبه در کارگروه رفع موانع تولید به میزبانی استانداری سمنان ضمن اشاره به اینکه تأمین آب یکی از راه‌های رفع موانع برای تولیدکنندگان در استان سمنان است، تأکید کرد: رفع مشکل تأمین آب شهرک صنعتی سمنان در اولویت قرار دارد.

وی بابیان اینکه اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان می‌تواند این اولویت را به ظرفیتی بالفعل بدل سازد، افزود: در کنار تأمین آب برای شهرک صنعتی باید پایشی تحت عنوان سند آمایش صنعتی در استان آماده شود که بدانیم چه صنایع کم‌آبی می‌توانند در استان شکل گیرند که به توسعه آن‌ها کمک شود.

اهمیت تامین آب در ایجاد اشتغال شهری و روستایی

رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: شهرک صنعتی سمنان به ۱۱۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد که این آب می‌تواند در سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تأمین شود که در این صورت قطعاً شاهد حضور سرمایه‌گذاران بیشتری در این ناحیه صنعتی خواهیم بود.

جمعه‌ای، آب را یکی از زیرساخت‌های لازم برای تولید در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی دانست و با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر در سطح استان سمنان، گفت: یکی از شاخص‌های اصلی برای جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد واحد صنعتی که رغبت سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد آب است که باید به این امر نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: تأمین آب همچنین می‌تواند در اشتغال جوانان در بخش‌هایی مانند صنعت و همچنین ماندگاری روستائیان در بخش کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.