شروع: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۸
۷:۰۰ ق.ظ
پایان: ۹ آبان, ۱۳۹۸
۱۱:۵۹ ب.ظ

مکان رویداد

ایران- سمنان

طول و عرض جغرافیایی: 35.58524, 53.393525

948 بازدید

نیره کاشی مسئول دبیرخانه دائمی دوسالانه جشنواره سفرنامه نویسی و خاطره نویسی رضوی بیان نمود که سمنان، امسال برای اولین بار میزبان برگزاری هشتمین دوسالانه ملی جشنواره سفرنامه و خاطر نویسی رضوی است.
در این دوره از جشنواره، سفرنامه و خاطره با موضوع زیارت بارگاه حضرت یحیی­ بن ­موسی­ الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) در شهر سمنان و حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم نیز پذیرفته می ­شود.
به دلیل قرار داشتن سمنان در مسیر استان های خراسان رضوی و قم، در این جشنواره، سفرنامه یا خاطره­ ای که در مسیر زیارت این دو حرم مطهر و در محدوده­ استان سمنان اتفاق افتاده باشد نیز پذیرفته می­شود هر چند اگر سفر منتهی به زیارت نشود .
آثار ارسالی باید با موضوع اصلی جشنواره یعنی سفر به مشهد مقدس و یا زیارت هر مکان دیگری که با امام رضا (ع) در ارتباط است، باشد.

شرایط آثار ارسالی:

  • آثار ارسالی باید در قالب فایل word با فونت B nazanin و سایز قلم ١۴ ارسال شود.
  • حق چاپ سفرنامه­‌ها و خاطرات ارسالی برای دبیرخانه جشنواره محفوظ خواهد بود که در صورت کیفیت مناسب و فراهم شدن شرایط، با درج اسامی نویسندگان، در قالب کتاب چاپ خواهد شد.
  • ذکر مشخصات شناسنامه­ ای، نشانی کامل پستی و شماره تلفن در صفحه­ های جداگانه از متن سفرنامه و خاطره، الزامی است.

هزینه اسکان و پذیرایی در طول برگزاری جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به برگزیدگان در مرحله پایانی، متناسب با موقعیت محل سکونتشان کمک هزینه سفر ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

نحوه ارسال آثار:
دوستداران شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به شیوه‌های مختلف از جمله ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی semnan.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir ارسال نمایند.

مهلت ارسال آثار به هشتمین دو سالانه جشنواره سفرنامه نویسی و خاطره نویسی رضوی:
۱۲ مهر ۱۳۹۸

تاریخ اختتامیه:
۸ و ۹ آبان ۱۳۹۸

مبالغ و بلیط ها
شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است.
رایگان