2593 بازدید

به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، توطئه ها وفتنه های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت. در چنین شرایطی امام خمینی(ره) در پنجم آذر۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند: مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون تفنگدار داشته باشد.
هنوز یک سال از صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله همه جانبه زد. در چنین شرایطی بود که جوانان سلحشور، به اشاره امام(ره) به صورت خودجوش و تحت تشکل های بسیجی به جبهه ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حماسه ها و رشادت های بی سایقه ای آفریدند.
حضور نیروهای معتقد به نظام و انقلاب و پایبند به اعتقادات دین مبین اسلام و سرشار از حس وطن دوستی و دفاع از مهین در مقابل بیگانه موجب شد تا صحنه نبرد به نفع جمهوری اسلامی تغییر یافته و در نهایت پیروزی بر دشمن متجاوز رقم بخورد. بعد از جنگ ۸ ساله علیرغم اینکه گروهی از مسئولین و مردم بسیج را یک مجموعه کاملاً نظامی می دانستند و کاربرد آن را در دفاع و مقابله با دشمن خارجی می دانستند، اما گروهی دیگر معتقد بودند که بسیج در هر برهه از زمان می توانند متناسب با نیاز کشور کاربردی کاملاً متفاوت داشته باشد.
بسیج که هم در زمان جنگ و هم بعد از آن کارآیی ولیاقت و شایستگی خود را در بسیاری از صحنه ها و عرصه های حساس به خوبی ایفا نموده است می تواند با سازماندهی مناسب و آموزش کافی و تجهیزات کارآمد در دفاع از انقلاب و تمامیت ارضی کشور نقش منحصر بفرد و استثنایی ایفاء نماید.
اینگونه بود که بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی نه به عنوان یک نهاد نظامی صرف، بلکه یک مکتب فرهنگی و ارزشی و شجره طیبه ای که در بین همه اقشار ملت ایران ریشه دوانیده است، مطرح می شود.
بدون تردید شناخت بسیج امری است که مستلزم تفکر و دقتی دقیق است، چرا که ابعاد بسیج آن قدر گسترده و وسیع است که به راحتی نمی توان به همه ابعاد آن دست پیدا کرد.

بسیج مهندسین در یک نگاه مطالعه اطلاعات بیشتر

تاریخچه و رسالت بسیج مهندسین مطالعه اطلاعات بیشتر

ساعات کاری

شنبه

7:30-14:30

یکشنبه

7:30-14:30

دوشنبه

7:30-14:30

سه شنبه

7:30-14:30

چهارشنبه

7:30-14:30

پنج شنبه

7:30-13:30

جمعه

تعطیل

اطلاعات تماس

آدرس

ایران-سمنان-میدان امام رضا(ع)- خیابان رسالت- کوچه رسالت سوم- شماره83- طبقه دوم

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

سایر اطلاعات

مدیریت

جناب آقای مرتضی دهرویه

سال تاسیس

1379

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

رفتار کارکنان
کیفیت خدمات یا محصولات
قیمت خدمات یا محصولات
محیط و مکان
نوآوری در خدمات یا محصولات

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed