2245 بازدید

منطقه شکار ممنوع خنار، منطقه‌ای کوهستانی با تپه ماهورهای فراوان است که به دلیل تغییرات ارتفاعی دارای تفاوت اقلیمی خاص بوده و بدین ترتیب در نواحی شمالی با وجود ارتفاعات بلند، دارای هوای معتدل سرد و در نواحی جنوبی آن با ارتفاعات کمتر دارای هوای معتدل گرم می‌باشد.
این منطقه در ۲۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان سمنان و شمال شرقی گرمسار، با مساحت ۳۶۴۷۶ هکتار واقع شده و از سال ۱۳۷۱ جز مناطق شکار ممنوع و تحت حفاظت قرار گرفته است.
این منطقه، به طور کلی دارای پوشش گیاهی مرتعی تا جنگل‌های درختچه‌ای اورس بوده که در نواحی شمالی و شمال شرقی آن پوشش مطلوب تر است. انواع گرامینه‌ها، درمنه، گون، باریجه، کما، قیچ، گز، زرشک، تنگرس از گونه‌های مهم گیاهی منطقه به شمار می‌روند.
در این منطقه به دلیل وجود آب کافی و مراتع نسبتاً مناسب و شرایط اقلیمی مطلوب، زیستگاه‌های خوب و مناسبی را برای حیات وحش فراهم نموده است. از گونه‌های بارز پستانداران منطقه می‌توان قوچ، میش، کل، بز، آهو، خرس قهوه‌ای، پلنگ، انواع گربه سانان، گراز، روباه ، شغال و … را نام برد. مهم‌ترین پرندگان منطقه نیز شامل عقاب‌ها و انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، انواع گنجشک سانان و … می‌باشند.

اطلاعات تماس

آدرس

ایران- 22 کیلومتری شمال غربی سمنان

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed