آغاز جشنواره جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل در استان سمنان

جشنواره بزرگ جمع‌آوری کتاب‌های مازاد منازل در استان سمنان به همت اداره کل کتابخانه‌های این استان و با حضور استاندار سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، محمدرضا خباز در آیین آغاز نمادین این جشنواره با اشاره به جایگاه والای کتاب و مطالعه در فرهنگ اسلامی و ایرانی اظهار کرد: تمام بزرگان ما با تاسی به این فرهنگ به جایگاه‌های بالا رسیده‌اند.

وی به تقدیر از برگزاری این جشنواره پرداخت و افزود: مردم استان سمنان از فرهنگ بالایی برخوردارند و بدون‌شک با مشارکت در این طرح به ارتقای این فرهنگ و غنابخشی به کتابخانه‌ها کمک می‌کنند.

خباز ادامه داد: همانگونه که استان سمنان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه ی اول کشور را دارد؛ امیدوارم در امر خداپسندانه اهداء کتاب نیز رتبه اول کشور را کسب کند.

استاندار سمنان خواستار مشارکت مسئولان استان و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری بهتر این جشنواره شد و گفت: کتاب و دانستن از چنان جایگاه ممتازی در اسلام و قرآن برخوردار است که خداوند در کتاب وحی به قلم سوگند یاد می‌کنند.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور، آن را زیبنده فرهنگ ایرانی اسلامی ندانست و تصریح کرد: شایسته است که میزان مطالعه در کشورمان و خصوصا در استان سمنان بیش از این‌ها افزایش یابد .

دکتر خباز در این جشنواره ضمن تاکید بر حمایت از این طرح دو پایان‌نامه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای خود را به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اهدا کرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان