اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۲هزار هکتار آبیاری نوین تا پایان امسال در اراضی استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آئین تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی گفت : دولت نیز از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت دولت از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان گفت: سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض از سوی دولت برای اجرای این سیستم به استان سمنان تخصیص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی سمنان وجود ندارد تصریح کرد: کشاورزان استان سمنان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند از تسهیلات دولتی برای توسعه آبیاری مکانیزه در باغات یا اراضی کشاورزی خود بهره‌مند شوند.

میرعماد از افزایش تولید محصولات کشاورزی در این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته با همت و تلاش بهره‌برداران این بخش تولید محصولات کشاورزی ۹٫۴ درصد افزایش یافت.

به گفته وی تولید محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی، مرغ، تخم‌مرغ و غیره نیز در استان سمنان با افزایش ۳۲٫۸ درصدی همراه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش تولید گندم در استان گفت: تولید گندم با برنامه‌ریزی در استان سمنان در ۲ سال اخیر به ۲ برابر رسید.

میرعماد از آغاز خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۸ هزار تن گندم از گندم کاران خریداری‌شده است که نسبت به سال گذشته تاکنون ۸ هزار تن افزایش داشته است.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان سمنان گفت: با توجه به منابع محدود آبی در این استان چاره‌ای جز افزایش عملکرد در واحد سطح نداریم و نمونه‌های موفق امروز نشان دادند که می‌توان با تلاش با همین منابع موجود تولیدات را به ۲ برابر رساند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان