طرح جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده در استان سمنان برگزار می‌شود‌

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای طرح جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی سما کوش در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده در مهدی‌شهر به‌صورت آزمایشی برگزار شد اظهار داشت: این طرح باهدف بهره‌گیری از کتاب‌های قدیمی و جمع‌آوری کتاب‌های بدون استفاده یا خوانده‌شده در منازل و اهدای آن به کتابخانه‌های عمومی برای استفاده شهروندان در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح محدودیت منطقه‌ای ندارد و در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود گفت: کتاب‌هایی که در این طرح جمع‌آوری می‌شوند با بررسی شرایط کتابخانه‌های شهر و روستایی به مناطقی که نیازمند کتاب‌های بیشتری با موضوعات مختلف است ارسال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان سمنان تصریح کرد: مشخص کردن مکان برای آوردن کتاب‌های مازاد توسط مردم، چاپ آگهی جهت اطلاع‌رسانی عمومی و آگاه‌سازی مردم از اجرای این طرح با استفاده از تریبون‌های جمعه ازجمله اقداماتی است که پیش از اجرای این طرح در استان سمنان انجام می‌شود.

وی آگاه‌سازی از طریق گروه‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با تعداد اعضای بالای یک هزار نفر را از دیگر اقدامات پیش از اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: جهت تشویق مردم برای مشارکت در این طرح جوایزی برای اهداکنندگان در نظر گرفته می‌شود.

سما کوش با تأکید بر اینکه این طرح به‌زودی در سراسر استان اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: همشهریان برای اهدای کتاب و مراجعه می‌توانند با شماره ۳۳۴۳۹۹۱۵ تماس بگیرند و یا اهداکننده کتاب آدرس محل اهدای کتاب را به شماره ۳۰۰۰۱۰۱۱۸۶ پیامک کنند تا اقدامات لازم برای دریافت کتاب از آنان انجام شود.

وی از برگزاری هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در سمنان خبر داد و ابراز کرد: برنامه‌ریزی برای محتوا سازی در خصوص سیره امام رضا (ع) و ترویج این معارف در عرصه‌های مختلف زندگی انسان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، اداره ورزش و جوانان استان سمنان و شرکت آب منطقه‌ای سمنان در اجرای این طرح اعلام همکاری کردند اضافه کرد: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و مسابقات کتاب‌خوانی، برپایی خیمه اهدای کتاب و راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی ازجمله اقداماتی است که در این راستا با همکاری نهادهای مذکور انجام می‌شود.

وی با تأکید برافزایش دامنه فعالیت‌های فرهنگی مشترک گفت: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان با موضوع مصرف بهینه آب، اصلاح الگوی مصرف و اختصاص کد مخصوص کارکنان آب منطقه‌ای سمنان در هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در این بخش انجام می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان