احیای باغستان‌های سمنان شتاب می‌گیرد

محسن دارایی، مدیر امور گردشگری شهرداری سمنان گفت: حفظ و توسعه باغستان‌های سمنان برای توسعه پایدار شهر ضروری است به همین دلیل قصد داریم با جلب همکاری‌های فراسازمانی و تعامل با شهروندان، پژوهشگران، نسل جوان و گردشگران، زمینه‌های تعالی بیش از پیش این ظرفیت مهم را فراهم کنیم.

دارایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حفظ، احیا و توسعه باغستان‌های سمنان با معرفی و بهره‌برداری فراگیر از ظرفیت‌های غنی منظر فرهنگی این شهر در ارتباط با نظام کهن و مردم‌نهاد تقسیم آب رودخانه آن و راه‌اندازی اکو موزه سمنان، شتاب می‌گیرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداری و مدیریت جهاد کشاورزی سمنان، خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد این توافقنامه دو طرف متعهد شدند از ظرفیت‌های سازمانی برای تحقق اهداف مشارکت و همکاری متقابل در جهت حفظ و توسعه کشاورزی محدوده و حریم شهر سمنان و همچنین حفظ و اعتلای ارزش‌های موجود در منظر فرهنگی این شهر استفاده کنند.

پیش بینی‌ها برای انجام تعهدات در طرف برای تأسیس اکو موزه سمنان که گستره آن جریان آب رودخانه سمنان از دامنه کوه چندران در شمال تا حاشیه کویر در جنوب شهر را در بر می‌گیرد مورد توجه قرار گرفته است، البته با تکمیل و آغاز به کار خانه موزه آب به عنوان هسته اکو موزه سمنان امکان معرفی و ارائه دانش و فرهنگ بومی کشاورزان سمنانی در مدیریت موفق بهره‌برداری از آب و باغداری بیشتر و بهتر مهیا می‌شود.

دارایی با تاکید بر ارزش وجود باغستان‌های شهر، خاطرنشان کرد: حفظ و توسعه باغستان‌های سمنان برای توسعه پایدار شهر ضروری است به همین دلیل قصد داریم با جلب همکاری‌های فرا سازمانی و تعامل با شهروندان، پژوهشگران، نسل جوان و گردشگران، زمینه‌های تعالی بیش از پیش این ظرفیت مهم را فراهم کنیم.