اختصاص حدود ۳۰ درصد از پیک‌بار سمنان به سیستم‌های سرمایشی

محمدرضا لشکری، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی مشترکان استان سمنان در مصرف برق دستگاه‌های برودتی، تأثیر مثبتی در کاهش پیک‌بار خواهد داشت و به نسبت مصرف برق سیستم‌های تبریدی در سال ۹۸ و صرفه‌جویی ۱۰ درصدی، ۱۳ مگاوات در استان مدیریت خواهد شد.

وی ادامه داد: مقدار توان مصرفی سیستم‌های سرمایشی استان سمنان در تابستان سال قبل در زمان اوج بار، به میزان ۱۳۰ مگاوات بوده که ۲۵ تا ۳۰ درصد از پیک‌بار استان را به خود اختصاص داده است.

لشکری افزود: ساعات اوج بار روز بین ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعدازظهر و ساعت‌های پیک مصرف شب، ۲۰ تا ۲۴ است و با استفاده از دور کند کولرهای آبی، قریب ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کولر آبی را به دنبال دارد.

لشکری اضافه کرد: همچنین تنظیم کولر گازی روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق در کولر گازی را در پی خواهد داشت و اجرای این دو راهکار ساده، کمک شایانی به کاهش پیک‌بار می‌کند.

استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده با رده انرژی بالا، سرویس منظم و دوره‌ای تجهیزات سرمایشی، عایق‌کاری کانال کولر و نصب سایه‌بان روی آن، از جمله مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بخش به شمار می‌روند.