ادعای پیش بینی زلزله تهران از ۴۸ ساعت قبل از وقوع توسط یک سمنانی

باب‌الله عابدین‌زاده می‌گوید: زمانی که می خواهد زلزله بیاید گازهایی از پوسته زمین بیرون می آید مثل آرگون و نئون اگر اشتباه نکنم.این گازها تولید موج می کند.جلوتر از اینها یک سری موجوداتی هستند که عکس العمل نشان می دهند.

یک ادعا از طرف فردی ناشناس. «می توانم زلزله را پیش بینی کنم،از راه دور. مثلا زلزله های ژاپن را از ایران پیش بینی می کنم.همین طور زلزله ای که چند روز پیش در پاکستان آمد اما در ایران کسی حرف من را گوش نمی دهد.من زلزله آذربایجان را هم پیش بینی کردم.به مسئولان شهرستان سمنان هم گفتم اما…»

به گزارش خبرآنلاین، این ها ادعای باب‌الله عابدین‌زاده است؛ فردی که ساکن شهر سمنان است و می گوید ۱۲ سال از عمرش را روی تحقیق درباره زلزله و راه های تشخصی زلزله گذاشته است. او می گوید حاضر است تا در حضور هر مقامی از کشور حرف های خودش را اثبات کند، اما مسئولان زلزله نگاری کشور از او دستگاه می خواهند و می گویند همین طور و با دلایلی که می آورد نمی توانند به او اطمینان کنند.

عابدین زاده خودش کارشناسی ارشد مدیریت دارد امیدوار است تا با ثبت مقاله هایی که داده انقلاب تازه ای را در پیشگیری زلزله به راه بیاندازد!

واقعا می شود زلزله را پیش بینی کرد؟همه ما از زمانی که بچه بودیم شنیده ایم که حیوانات تنها موجودات زنده ای هستند که می توانند زلزله را تشخیص بدهند.آن هم فقط چند ثانیه قبل از آن.شما دستگاهی ساخته اید؟روش تشخیص تان چیست؟

من نزدیک به ۱۲ سال است که دارم تحقیق می کنم.از دیدگاه خودم به نتایجی هم رسیده ام.چند سالی است که با موسسه ژئوفیزیک دارم کار می کنم.همه می دانیم که زلزله قابل پیش بینی نیست اما من ثابت می کنم که ۴۸ ساعت قبل از وقع زلزله می توان آن را پیش بینی کرد!

چطور؟ دستگاهی ساخته اید؟

بعضی ها تصور می کنند که بله زلزله قابل پیش بینی است، با جادو و جمبل و خواب و از این چیزها. از این بحث ها بیرون بیایید؛ زمانی که می خواهد زلزله بیاید گازهایی از پوسته زمین بیرون می آید مثل آرگون و نئون اگر اشتباه نکنم.این گازها تولید موج می کند.جلوتر از اینها یک سری موجوداتی هستند که عکس العمل نشان می دهند.

یعنی شما با بوی آن گازها و موجودات زنده متوجه وقوع زلزله می شوید؟

من که بو را متوجه نمی شوم، اما از روی حرکات حیوانات تشخیص می دهم.

چه حیواناتی هستند؟

تا زمانی که ثبت نشده نمی خواهم اسم آنها را بگویم.

این حیوانات در همه کشورها هستند؟

در همه کشورها هستند. اگر زلزله ریشترش بالا باشد تا پاکستان و ژاپن و از این طرف تا آرژانتین را هم می شود تشخیص داد.

نمی شود اسم یکی از این موجودات را بگویید؟

عنکبوت یکی از آنهاست. این حشره آنقدر حس قوی‌ای دارد که خیلی‌ها آن را متوجه نمی‌شوند. شما می توانید با حرکاتی که انجام می دهد ریشتر زلزله را هم تشخیص بدهید.

عنکبوت چه کار خاصی می کند؟ این حشره معمولا تار می تند،طعمه اش را شکار می کند یا هر از گاهی از دیوار آویزان می شود و …

شما چون کار نکرده اید و دقت نکرده اید حرکات دیگرش را ندیده اید.

اگر زلزله بیاید عنکبوت چه کار می کند؟

خلاف جهت زلزله فرار می کند!من در میامی سمنان زندگی می کنم،در منطقه میامی.از اینجایی که هستم اگر قرار به تقسیم کردن باشد جنوب می شود بندرعباس،شمال هم که هست،شرق هم می شود پاکستان و ژاپن.می توانم شدت زلزله ای که بین ۴٫۵ تا ۶٫۵ را ریشتر هست را پیش بینی کنم.

در شرایط فعلی که قرار نیست زلزله ای در ایران بیاید؟

فعلا نه، اما من زلزله چند روز پیش که در پاکستان آمده بود را تشخیص دادم.

پاکستان را هم از همین جا تشخیص دادید؟

بله.ژاپن را هم از همین جا گفتم.من عکس العمل های این موجودات را می بینم و می گویم.کاش نزدیک تر بودید تا از روی تصاویر به شما توضیح می دادم.خیلی از چیزها را شفاهی نمی توان گفت.هر چه کره زمین وسط تر باشد فاصله ما با ژاپن نزدیک تر است به همین دلیل تشخیص نزدیک تر می شود.

شما با ژئوفیزیک و مراکز زلزله نگاری همکاری دارید؟

من هر اتفاقی که بخواهد بیفتد را به ستاد بحران اعلام می کنم. موسسه ژئو فیزیک و زلزله نگاری سمنان می گوید باید این حرف شما سندیت داشته باشد یا به صورت ابزار باشد اگر نه قبول نیست. ۵ سال است که با ژئو فیزیک دارم کار می کنم اما آنها ابزار می خواهند. چند وقت پیش دانشگاه جندی شاپور آمد دستگاه ساخت و ۵۰ میلیون تومان پول گرفت اما این دستگاه فقط یک پاندول است. من می گویم تشخیص زلزله نیازی به دستگاه ندارد و از روی علائم مختلف می تواند همه چیز را پیش بینی کرد.زلزله آذربایجان را من ۴۸ ساعت قبل پیش بینی کردم اما کسی به حرفم گوش نداد!

به چه کسانی گفتید؟

به ستاد بحران استان سمنان.هیچ کدام قبول نکردند.به زلزله نگاری تهران رفتم و گفتند ما نمی توانیم این اخبار را که سندیتی ندارد پخش کنیم.

خودتان مدرک تحصیلی تان چیست؟

من فوق لیسانس مدیریت دارم.شما شماره تلفن همراه تان به بنده بدهید ۴۸ ساعت قبل از وقوع هر زلزله ای در جهان برایتان پیامک می زنم که در فلان جا قرار است زلزله بیاید.کار من دو مرحله دارد.مرحله دوم به صورت آنلاین است که بعدا درباره اش حرف می زنم.

برای ثبت جهانی اقدامی کرده اید؟

فعلا باید در ایران ثبت کنم اما راهکار ثبت جهانی را بلد نیستم.من کلی هم مقاله در این مورد نوشته ام.در هر صورت می خواهم بگویم که زلزله قابل تشخیص است و من می توانم این کار را انجام بدهم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان