سفر وزیر اقتصاد و دارایی به سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی طیب‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان سمنان که با حضور شماری از مسؤولان وزارت اقتصاد، استاندار سمنان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: وزارت امور اقتصادی و دارایی خود را موظف به پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند و مردم و بخش خصوصی نیز باید در این بخش ورود کنند.

وی تصریح کرد: قول مساعدت به همه واحدهای تولیدی که می‌توانند با دریافت تسهیلات، به رونق برسند، داده‌ایم و با قوت طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف کشور پیگیری می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: امیدواریم تا پایان امسال شاهد فعال شدن واحدهای تولیدی دچار رکود یا توقف تولید در استان سمنان بوده و روزبه‌روز اقتصادی قوی‌تر را در این استان نظاره‌گر باشیم.

وی برگزاری نشست‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه‌های مهم در راستای بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی دانست و گفت: امروز نیز با فعالان اقتصادی استان سمنان نشست‌هایی برگزار شد تا این مشکلات رصد شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی در استان سمنان خبر داد و گفت: امروز باید به دقت اعلام شود که واحدهای تولیدی این استان در نقاط مختلف، با چه مشکلات و محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند و برای رفع این دغدغه‌ها چه کمک‌هایی می‌توان انجام داد.

طیب‌نیا بیان کرد: باید از همه ابزارهایی که در اختیار مسؤولان، نظام بانکی و بخش خصوصی قرار دارد، در راستای تقویت تولید و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد و به ایجاد تحرک در این واحدها پرداخت.

وی بر لزوم اصلاح نظام بانکی، فعال کردن بانک‌ها، اعطای تسهیلات و تأمین نیازهای مالی در کشور در راستای رسیدن به اقتصادی پویا و فعال تأکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: رفع موانع تولید باید به طور جدی در واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی در کشور پیگیری شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان