استقبال ۱۵درصدی دانش‌آموزان ازمدارس سمنان

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با به این اینکه ۱۰۰ درصد مدارس استان از روز شنبه بازگشایی شدند، می‌گوید: ۹۰ درصد همکاران فرهنگی و معلمان در مدارس حضور یافتند و حضور دانش‌آموزان با توجه به اینکه الزامی وجود نداشته ۱۵ تا ۲۰ درصد بوده است.

دستورانی بابیان اینکه تمام ضوابط از سوی وزارت خانه اعلام و در مدارس اجراشده است، بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری و شرط آن نیز داشتند ماسک و دستکش است که خانواده‌ها می‌بایست آن را تهیه کنند. همچنین دانش‌آموزانی که نتوانستند از اپلیکیشن شاد و برنامه‌های تلویزیون استفاده کنند برای رفع اشکال مدارس دایر و معلمان موظف به پاسخ‌گویی هستند.

وی افزود: مدارس باید شرایطی را منظور کنند تا در هر مدرسه ۲۵ درصد دانش‌آموزان حاضر شوند و برنامه‌های درسی نیز از قبل اطلاع‌رسانی شده باشد.
نگرانی و استرس خانواده ها از ابتلای فرزندانشان به بیماری کرونا از یک طرف و پیگیری های مکرر مدیران مدارس برای تشکیل کلاس‌های درس از سوی دیگری به دغدغه جدید خانواده دانش آموزان در روزهای کرونایی تبدیل شده است.

البته باید در نظر داشت که دانش آموزان مقطع ابتدایی به دلیل شرایط سنی که دارند بیشتر نیازمند مراقب و توجیه برای رعایت اصول بهداشتی در مدارس هستند و از این رو قبل از تشکیل کلاس های درس با تعداد زیاد دانش آموزان آن هم در روزهای کرونایی تمهیدات خاصی برای حفظ سلامت محصلان اندیشیده شود.