استقبال ۹۰درصد دانش آموزان سمنانی از آموزش حضوری

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بازدید میدانی از مدارس مشخص کرد که بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان استان سمنان در نخستین روزهای بازگشایی مدارس، از آموزش حضوری استقبال کردند و همراهی خانواده‌ها بیش از انتظار بود.

محمد دستورانی با قدردانی از همراهی خانواده‌ها با بازگشایی مدارس به خبرنگار ایرنا گفت: بازگشایی مدارس در ابتدای راه با چالش‌هایی نیز همراه است که بررسی آن در نشست آتی مدیران آموزش و پرورش استان‌ها مطرح می‌شود.

وجود کلاس‌هایی با مساحت کم و تعداد دانش‌آموز بالا در برخی مدارس، به ویژه در شهرهای بزرگ استان اولین و اصلی‌ترین چالش موجود است.

مشکل بعدی، ترافیک صبحگاهی ناشی از رفت و آمد دانش‌آموزان است که البته این مشکل از روز شنبه با آغاز به کار سرویس‌های مدرسه بهبود می‌یابد.

آغاز ماه رمضان و روزه‌داری معلمان و برخی از دانش‌آموزان در کنار الزام به استفاده از ماسک نیز موجب دشواری کار و کاهش کیفیت آموزش می‌شود که برای این مشکل، افزایش تعداد زنگ‌های تفریح برای رفع خستگی افراد اجرا می‌شود.

وجود نیمکت‌های سه نفره نیز یکی از چالش‌ها بود که با اضافه کردن صندلی‌های تک نفره به کلاس‌ها و ۲ نفره شدن نیمکت‌ها برطرف شد.

تعدادی از والدین نسبت به بازگشایی مدارس انتقاد دارند اما مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بر آموزش حضوری تاکید دارد و با توجه به آسیب‌های جدی آموزش مجازی، همراهی والدین ضروری است.

به خانواده‌ها و دانش‌آموزان توصیه می‌شود از یک ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال تحصیلی به عنوان فرصتی طلایی نهایت بهره را ببرند که کیفیت آموزش با آزمون‌های حضوری پایان سال تطابق داشته باشد و آسیب‌های آموزش مجازی تا حدی جبران و یادگیری دانش‌آموران تثبیت شود.

اعتبار سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شد و اکنون مدیران مدارس محدودیتی برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز ندارند.

وی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان پنج تا ۱۲ سال در استان سمنان پایین‌تر از میانگین کشوری است افزود: از روز شنبه با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، واکسیناسیون این گروه سنی با حضور تیم‌های واکسیناسیون سیار در مدارس انجام می‌شود.

رویکرد تکمیل واکسیناسیون، اقناعی و با تشویق همراه است و حضور گروهی از همسالان کنار هم، شور وشوق بیشتری برای تزریق واکسن در کودکان ایجاد می‌کند.

واکسیناسیون معلمان استان سمنان بیش از ۹۶ درصد تکمیل شده است.

در شیوه‌نامه جدید بازگشایی مدارس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح نشده اما بر استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهویه هوا، افزایش ساعت تفریح برای تنفس دانش‌آموزان و معلمان و استفاده از فضاهای مکمل مانند نمازخانه، سالن امتحانات و کتابخانه برای کلاس‌های پرجمعیت تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، ١٢۴ هزار دانش آموز در بیش از یک هزار مدرسه استان سمنان مشغول تحصیل هستند.