استفاده۷۷۰ گردشگر از اتوبوس گردشگری شهرداری سمنان

حمیدرضا پیوندی، معاون خدمات شهری شهرداری سمنان گفت: یک دستگاه اتوبوس گردشگری شهرداری سمنان از دوم تا چهاردهم فروردین به همراه راهنمای گردشگری جهت بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و باغ‌راه‌ها در پارک ۱۷ شهریور مستقر بود که در مجموع ۷۷۰ نفر از گردشگران و مسافران از این اتوبوس استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا پیوندی در نخستین نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان درسال ۱۴۰۱ ابراز داشت: نظافت و مرمت بوستان‌ها و تعویض بیش از ۸۰۰ منابع روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها، رنگ‌آمیزی ۲۲ هزار متر از جدول‌ها، رفع نقص و رنگ آمیزی یکهزار و ۵۰۰ عدد از مبلمان شهری، استقرار نیروی ثابت پاکبان برای نظافت پارک‌ها و ۱۶۳ سرویس بهداشتی فعال در مسیر حرکت مسافران نوروزی از جمله خدمات شهرداری سمنان به مسافران نوروزی بود.

همچنین در تعطیلات نوروزی، ۹۰ نفر از پاکبان‌ها به صورت ۲۴ ساعته به نظافت شهر پرداختند و ۱۱ خودروی جمع آوری و حمل زباله در ۲ شیفت کاری فعال بودند که در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند روزانه ۱۴۰ تن و از روز یکم فروردین تا پایان تعطیالت به طور میانگین ۱۱۰ تا ۱۱۵ تن زباله جمع آوری شد.

لایروبی استخرهای شاهجوی، کدیور، باغ فیض و سیمرغ، رنگ‌آمیزی نرده‌ها، رنگ‌آمیزی دیواره استخر و مبلمان و تجهیزات اطراف آن ها نیز انجام شد.

۳۷۰ مترمربع بنر با موضوع جاذبه‌های گردشگری و هدایت مسافران در شهر نصب شد و در نصب بنرهای تبلیغاتی، امور فرهنگی و اطلاع رسانی با دیگر دستگاه‌ها همکاری شد.

۱۷ نقطه حادثه خیز شهر سمنان با هماهنگی مشاور ترافیک اصلاح و تابلوهای مسیر نیز تکمیل شد و در نتیجه آن، تصادفات درون شهری نوروزی با توجه به ایجاد مکان‌های اسکان موقت مسافران و استراحت آنان به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در مجموع ۸ اقامتگاه به نامهای کمپ زائر ۱ ، کمپ زائر ۲ ، بوستان مسافر ، پارک ۱۷ شهریور ، پارک سوکان ، بوستان استاندارد ، سوئیت های پارک سیمرغ ، پارک سیمرغ به علاوه نمازخانه سوکان، نمازخانه پارک سیمرغ، بیت الزهرا، مسجد الغدیر، نمازخانه پارک ۱۷شهریور و مسجد کوشمغان در شهر سمنان میزبان مسافران نوروزی بود.

تامین، توزیع و عرضه مستقیم میوه و تره‌بار زیر قیمت بازار در تعطیلات نوروز در بلوار معلم و خیابان آستانه بود و یک واحد تجاری هم در اختیار اتحادیه تعاونی روستایی جهت عرضه میوه تنظیم بازار قرار داده شد.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان و ایستگاههای آن در تعطیلات نوروز آماده باش بودند.

تماس‌های تلفنی با شهردار و سامانه ۱۳۷ حاکی از رضایت مسافران بود.