استقرار یک ایستگاه آتش نشانی در مسکن مهر سمنان

به گزارش روابط عمومی شهرداری سمنان ،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: براساس استانداردها به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت، باید یک ایستگاه آتش‌نشانی وجود داشته باشد .

آتش‌ پاد سوم سعید اسمعیل‌پور پیش بینی کرد برابر سرشماری آتی، جمعیت شهر سمنان از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رود و لازم است نسبت به تسریع در احداث پنجمین ایستگاه آتش‌نشانی در شهر سمنان اقدام شود .

اسمعیل‌پور با اشاره به استقرار ۱۲ هزار واحد آپارتمانی با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت در مسکن مهر گفت: به دلیل جمعیت بالای این منطقه و نیاز به وجود یک ایستگاه آتش نشانی در آن جانمایی پنجمین ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن مهر صورت گرفت .

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت‌ احداث این ایستگاه، در حال حاضر زمین موردنظر در اختیار این سازمان قرار گرفته اما با وضعیت مالی موجود سازمان آتش‌نشانی، امکان آغاز عملیات ساخت و ساز برای سازمان وجود ندارد .

وی اعتبار لازم برای احداث ایستگاه مذکور را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع در شورای مدیران مطرح شد و از آن‌جا که احداث این ایستگاه در بودجه شهرداری لحاظ شده است، با نظر مساعد شهردار سمنان، مقرر شد که عملیات اجرایی این پروژه در شش‌ماهه دوم سال جاری آغاز شود .

وی زمان مورد نیاز برای اجرای این طرح را بیش از دو سال دانست و افزود:با شروع عملیات اجرایی، تلاش می‌کنیم از اعتبارات استانی و ملی برای تسریع در بهره‌برداری از این ایستگاه و گسترش خدمات‌رسانی به شهروندان استفاده کنیم .

اسمعیل‌پور از پایان نصب ۳۱ دستگاه شیر هیدرانت در مناطق مختلف شهری خبر داد و گفت: تعداد این شیرها از بیست سال پیش ۲۹ دستگاه بود که این رقم در حال حاضر به ۶۰ دستگاه رسیده و هم‌اکنون تمامی شهر سمنان تحت پوشش شیرهای هیدرانت است .

وی این اقدام را گام مهمی در جهت کاهش خسارات به اموال شهروندان به سبب کاهش زمان آبگیری خودروهای آتش‌نشانی در میانه عملیات دانسته و افزود: ۳۱ شیر هیدرانت از محال اعتبارات سازمان همیاری شهرداری‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون‌ریال خریداری و نصب شده است .

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان، بازدید از ساختمان‌های ادارات و صدور دستورالعمل ایمنی برای این مراکز را از دیگر اقدامات سازمان متبوع خود برشمرد و گفت: این اقدام به ارتقاء ایمنی شهر می‌انجامد و تأثیر مستقیمی در تأمین ایمنی پایدار خواهد داشت .

اسمعیل‌پور همیاری و همکاری شهروندان را در ارتقاء سطح ایمنی شهر مهم برشمرد و گفت: دانش‌آموزان جامعه هدف ما در فرهنگ‌سازی به منظور ارتقاء سطح ایمنی هستند؛ لذا برنامه آموزشی ما روی دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه در مقطع ابتدایی متمرکز شده است .

وی در پایان از خریداری یک دستگاه ست امداد و نجات هولماترو با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌ریال خبر داد و گفت: یکی از کاربری‌های ست امداد و نجات مذکور، امکان استفاده از فک و قیچی در تصادفات است که به سرعت عمل بیش‌تر در نجات سرنشینان خودرو کمک زیادی می‌کند .

وی همچنین از پیگیری برای خرید و تجهیز دو خودروی پیشروی تندرو تا دهه مبارکه فجر خبر داد .

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان