اجرای طرح «هفت» برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان

سمنان – معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح «هفت» برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در این استان خبر داد.

محمد علی سفیدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری، اجرای طرح هفت با هدف حذف و یا کاهش عوامل تخریب در عرصه های منابع طبیعی می تواند در حفاظت از منابع طبیعی و تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های ملی حائز اهمیت باشد.

وی گفت: بر اساس این طرح معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نظر دارد هدف مهم سازمان را در این طرح محقق کند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان داشت: طرح هفت که با هفت (ت) آغاز می شود شامل توسعه حفاظت مشارکتی، تثبیت مالکیت دولت و کاداستر اراضی ملی و موات، تهیه نقشه اراضی ملی تخصیص یافته و واگذار شده، تعیین تکلیف اراضی اختلافی، تامین سوخت مناسب و جایگزین سوخت فسیلی، تعیین حدود اراضی ملی با مستثنیات با کمربند حفاظتی و تکمیل بانک اطلاعات جامع زمین است.

سفیدیان گفت: در استان سمنان طی پنج ماهه نخست سال جاری با کاداستر بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان، گام موثری برای تثبیت مالکیت و جلوگیری از سوء استفاده ها و … در استان صورت پذیرفته و بر نامه ریزی های لازم در راستای توسعه حفاظت مشارکتی از عرصه های ملی، تغییر الگوی مصرف سوخت و تعیین حدود اراضی ملی با مستثنیات به وسیله کمربند حفاظتی شامل بنچ مارک و کمربند سبز با درختان مثمر برای سود دهی به روستائیان صورت پذیرفته است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان