افتتاح اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان در دهه فجر

به گزارش ایرنا، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر آماده بهره‌برداری است گفت: تجهیزات و بنای این بخش آماده ارائه خدمت است و در دهه فجر با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود.

نوید دانایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بخش اسکوپی بیمارستان کوثر سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در صورت لزوم از اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان پیش از افتتاح برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به بخش اسکوپی، بخش تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های ریه و گوارشی است گفت: پیش از این، اقدامات تشخیصی و درمانی استان سمنان در این دو گروه عمده بیماری‌های داخلی محدود بود و امروز با افتتاح این بخش اقدامات تشخیصی و درمانی استان سمنان تکمیل شد.

دانایی گفت: پیش از این در حوزه گوارش فقط خدمات تشخیصی آندوسکوپی، و کلونوسکوپی ارایه می شد و در بخش ریه برونکوسکوپی انجام می‌شد و امروز در این بخش خدمات گسترده‌تری هم در تشخیص و هم در درمان بیماری‌های ریه و گوارشی ارایه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ۲ دستگاه جدید آندوسکوپی به بیمارستان افزوده شد و دستگاه سونوگرافی جدید با امکانات تشخیصی بالا نیز در این بخش فعال می‌شود و به این ترتیب امکان انجام اندوسکوپی و سونوگرافی در این روش به طور هم‌زمان فراهم می‌شود.

وی افزود: تجهیزاتی به منظور افزایش قدرت تشخیص بیماری‌ها و اختلالات شدید ریه در این بخش افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه هزینه‌های بخش اسکوپی بیمارستان کوثر سمنان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری خیران حوزه سلامت تامین شد گفت: در تجهیزات و بهسازی این بخش ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان