افتتاح متروی «تهران – گرمسار» تا کمتر از یک‌ماه دیگر

نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو هیئت رئیسه مجلس دهم، گفت: متروی تهران- گرمسار حداکثر ظرف یک‌ماه آینده افتتاح می‌شود.

«غلامرضا کاتب» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: این پروژه قرار بود مهرماه به بهره‌برداری برسد که به آبان‌ماه موکول شد.

وی ادامه داد: پروژه متروی تهران گرمسار اواخر آبان‌ماه و یا حداکثر ظرف یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان راه‌اندازی این مترو را به‌سود شهرستان‌های پیرامونی گرمسار دانست و گفت: حتی مردم سمنان می‌توانند با سفر به گرمسار از طریق این مترو در یک زمان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای به مترو جوانمرد قصاب در تهران منتقل و از آنجا به شبکه متروی تهران و حومه متصل شوند.

کاتب با بیان این‌که با راه‌اندازی این خط مترو، ارتباط با پایتخت به سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود، گفت: این پروژه یکی از مطالبات مردم منطقه بود که خوشبختانه در آستانه تحقق است.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با اشاره به وجود چندین مرکز دانشگاهی در سه شهر گرمسار، ایوانکی و آرادان و سرانه زیاد دانشجویان در این شهرستان، افزود: راه‌اندازی این خط می‌تواند به تقویت این بخش نیز کمک کرده و زمینه جذب دانشجوی بیشتری برای مراکز دانشگاهی خوب این منطقه فراهم می‌شود.

کاتب در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص عوارض زیاد آزادراه «قم – گرمسار» و نبود تاکسی‌های خطی به‌علت نداشتن صرفه اقتصادی در این محور گفت: متأسفانه این مشکل وجود دارد و در همین راستا مذاکراتی با وزیر راه‌ و شهرسازی و حتی رئیس‌جمهوری داشتیم اما واقعیت این است که این پروژه دولتی نیست.

وی با بیان این‌که مردم از عوارض بالا گلایه دارند، ادامه داد: مسئولان این پروژه مدعی هستند که قرارگاه خاتم بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه کرده و این پول باید از طریق عوارض برگردد، از این‌رو پیگیری‌های ما در این ارتباط به نتیجه نرسید اما به هر حال این مشکل وجود دارد و مردم انتظار دارند که رفع شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان