افزایش امنیت طلافروشی‌ها با دستگاه مه‌ساز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت به گزارش خبرنگار مرآت، طلافروشان یکی از صنوف حساس و پر ریسک هستند که با حجم سرمایه گذاری بالا همیشه مورد توجه سارقین و افراد متخلف قرار دارند، واحد های مشغول در این صنف باتوجه به حساسیت و حجم سرمایه گذاری بالا می بایست در مورد احداث و فعالیت واحد صنفی خود مسائل حفاظتی و امنیتی لازم را رعایت کنند که در کنار این مسائل نقش دستگاه انتظامی در تامین امنیت این واحد ها و بایجاد بازدارندگی لازم حیاتی است.

در پی وقوع سرقت در یکی از طلافروشی‌های سمنان و جان باختن یکی از اعضای این صنف؛ احمد اخلاقی رئیس صنف طلافروشان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت ضمن تأکید بر اینکه رعایت مسائل امنیتی برای شاغلین این صنف لازم است، گفت: متقاضیان ورود به صنف طلافروشان در ابتدا مغازه‌های خود را ازلحاظ مسائل معماری و ساخت ایمن‌سازی می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر اینکه صنف متقاضیان و فعالین را موظف به نصب دوربین و دزدگیر کرده است خود نیروی انتظامی و اداره اماکن نیز بر این موضوع در زمان گرفتن جواز نظارت دارند و همچنین بازدید دوره‌ای یک‌ساله نیز از این فعالین اقتصادی انجام داده می‌شود.

اخلاقی ضمن تشکر از نیروی انتظامی بابت دستگیری سارقین و قاتلین سرقت اخیر، به لزوم حضور پررنگ نیروی انتظامی در بازار اشاره کرد و گفت: حضور نیروی انتظامی و دیده شدن آن در بازار موجب این می‌شود که سارقین به‌راحتی نقشه سرقت را برای کسبه اجرا نکنند و ما ضمن تشکر از ناجا خواستار حضور پررنگ‌تر آنها هستیم.

وی بابیان اینکه طلافروشان صنف پردرآمدی هستند و ضمن ایجاد ارزش‌افزوده در جامعه مالیات قابل‌توجهی نیز پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: با این حجم از تولید ارزش‌افزوده و پرداخت مالیات ما از مسئولین متولی تقاضای ایجاد بیشتر امنیت را داریم که یکی از ابزارهای ایجاد این امنیت نصب دوربین مداربسته در مسیر و محوطه بازار است که متولی این امر شهرداری‌ها هستند، که اگر این امر محقق شود شناسایی سارقین راحت‌تر بوده و بازدارندگی قابل‌توجهی صورت می‌گیرد.

اخلاقی، تهیه ابزارهایی همچون گاز اشک‌آور و شوکر با مجوزهای قانونی و دستگاه مه ساز را موجب ایجاد بازدارندگی دانست و افزود: تهیه این موارد قطعاً بازدارندگی ایجاد می‌کند و ما در حال مذاکره با چند شرکت تولیدکننده دستگاه مه‌ساز هستیم تا تهیه آن برای واحدهای صنفی تسهیل شود اما هنوز تهیه دستگاه مه‌ساز به‌صورت الزام به صنف ابلاغ نشده است.

اخلاقی رئیس صنف طلافروشان سمنان یکی از راه‌های مقابله با سارقین را متصل کردن دزدگیرهای مغازه‌ها به تلفن ۱۱۰ دانست و گفت: در سال‌های گذشته با تعامل با ناجا به واحدهای صنفی ابلاغ کردیم تا دزدگیرهای خود را به سامانه ۱۱۰ متصل کنند تا مأمورین ناجا با سرعت بیشتری برای مقابله با سارقین اقدام کنند.

وی در پایان از همکاران صنف خود خواست تا ضمن اعمال مسائل امنیتی و حفاظتی از فعالیت در ساعات خلوت خودداری کرده و در حد امکان حتماً به‌صورت دونفره در این واحدهای صنفی فعالیت داشته باشند.