افزایش بودجه استان سمنان در سال ۹۶

استاندار سمنان گفت: بودجه امسال استان سمنان نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اعلام این خبر گفت : طبق سرفصل های تعیین کننده اعتبارات استانی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ۱۷۴ میلیارد تومان بودجه جاری ، ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه تملک و دارایی و۳۱ میلیارد تومان در بخش بودجه فنی ومهندسی و ۹ میلیارد تومان از محل درامد های اختصاصی به استان سمنان تخصیص یافته است.

وی تخصیص بودجه فنی و مهندسی را از برجسته ترین برنامه های تامین اعتبارات دانست و افزود : در این طرح جدید بخشی از بهره های بانکی اعطای وام به سرمایه گذاران از محل بودجه های شهرستانی پرداخت خواهد شد.

استاندار سمنان تصریح کرد : با ایجاد این ردیف از بودجه، بیش از پنج میلیارد تومان جذب مالی در صندوق کشاورزان انجام می شود .

خباز با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی حقوق در سال ۹۶ افزود : هم اکنون با جذب اعتبارات صورت گرفته افزایش حدود شش درصدی حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی تامین شده است.

سعید طاهری رییس سازمان مدیریت و برنامه استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ شاخص و هزار واحد اطلاعاتی برای تامین بودجه دستگاه ها در نظر گرفته شده افزود: فرمانداران در شهرستان ها در مدت دو هفته برای توزیع اعتبارات پروژه ها ، فرصت تامین برآورد هزینه دارند تا وارد مرحله مبادله موافقت نامه و اجرای بودجه شوند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان