افزایش همکاری‌های تجاری سمنان و فنلاند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از فنلاند به‌عنوان دروازه ورود محصولات ایرانی به اتحادیه اروپا نام برد و بر افزایش همکاری‌های بین سمنان و فنلاند تاکید کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان،علی‌اصغر جمعه‌ای در دیدار با سفیر فنلاند از مسیر تاریخی جاده ابریشم به عنوان یک راه ارتباط تجاری نوین در شاهراه تجاری دنیا نام برد و اظهار کرد:

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور فنلاند در سخنرانی خود در حضور فعالان اقتصادی از ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی خبر داد، گفت: این نگرش و توجه برای ما ایرانیان بسیار قابل احترام است، اما باید در حال حاضر روابط تجاری و اقتصادی فی مابین دو کشور فنلاند و ایران را هر چه سریع‌تر ترجمه و رونق بیشتری ببخشیم .

رئیس اتاق بازرگانی سمنان از آمادگی و حضور فعالان اقتصادی استان سمنان در بازار فنلاند خبرداد و اضافه کرد: تولیدات محصولات کشاورزی استان سمنان می‌تواند در بازار فنلاند منحصر به‌فرد باشند و این آمادگی از سوی بازرگانان این استان وجود دارد، تا محصولات باغی استان همانند انگور، سیب و پسته به این کشور صادر شود.

جمعه‌ای، کشور فنلاند را عامل و دروازه ورود محصولات ایرانی به اتحادیه اروپا ارزیابی و خطاب به سفیر فنلاند اظهار کرد: تکنولوژی‌های نوین شما در زمینه مخابرات، معادن، تصفیه آب، چوب، آسانسور و تولیدات نوین انرژی و… بسیار مطلوب است و این آمادگی در استان سمنان وجود دارد که سرمایه‌گذاری صد در صدی و یا مشارکتی فی مابین طرفین انجام شود.

این عضو اتاق ایران از رغبت و آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان برای دعوت و پذیرش هیات‌های تجاری و اقتصادی فنلاندی خبر داد و بر افزایش سطح روابط تجاری و اقتصادی تاکید کرد.

همچنین هری کمرنین سفیر جمهوری فنلاند در ایران در این دیدار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: منتظر اقدام مشترک برای توسعه تجاری بین دو طرف هستیم.

وی ضمن اظهار رضایت از سفر خود به سمنان اظهار کرد: توانمندی‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری استان سمنان برای سرمایه‌گذاری مشترک بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: این مسئله آنقدر برای فنلاند مهم بود که در دیدار اخیر دو رئیس‌جمهور فنلاند و جمهوری اسلامی ایران سه بار از استان سمنان به‌عنوان استانی با ظرفیت‌های بزرگ مطرح شد.

سفیر فنلاند از استان سمنان به‌عنوان ایران کوچک نام برد و ادامه داد: موقعیت جغرافیایی استان بسیار مهم است زیرا سمنان در مسیر تاریخی جاده ابریشم واقع شده و این موقعیت در روابط تجاری آینده نیز بسیار مهم است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان