افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران نوروزی به استان سمنان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان به علت مسیر گذرگاهی و معبر ورود به خراسان رضوی شاهد افزایش حضور گردشگر است که از ۲۵ اسفند پارسال تا ۴ فروردین امسال ۳۰ درصد افزایش ورود مسافر به این استان اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، حسین خواجه بیدختی در ارتباط با ارائه خدمات به مسافران در مبادی ورودی شهرهای سمنان، گرمسار و شاهرود افزود: برنامه‌های نوروزگاهی متنوعی همچون بازارچه‌های صنایع دستی در ۷ نقطه استان به ویژه در شهرهای سمنان، گرمسار و شاهرود برگزار و در مناطق کوچک‌تر مانند سرخه نیز جشنواره‌های محلی گولاچ با رویکرد احیا و پاسداشت آیین‌های محلی برپا می‌شود.
وی ضمن بیان شعار سال ستاد هماهنگی خدمات سفر مبنی بر « نوروز متفاوت» گفت: با توجه به تأکید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر ایجاد نوروزی متفاوت برای گردشگران، استان سمنان برای نخستین بار در سطح کشور برای دسترسی بهتر به اطلاعات الکترونیک در ۲۰ نقطه، اینترنت رایگان در اختیار گردشگران نوروزی قرار می‌دهد.

بیدختی تصریح کرد: افراد از زمان ورود به دروازه استان سمنان می‌توانند با وارد کردن مشخصات شناسنامه‌ ای خود و رصد اطلاعات و شناسایی خط تلفن همراه توسط پلیس فتا به صورت رایگان از بسته‌های حمایتی اینترنت استفاده کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان