اقامت بیش از ۱۹۲ هزار مسافر نوروزی در سمنان

بیش از ۱۹۲ هزار نفر از بیست و ششم اسفند ماه ۹۵ تا کنون در استان سمنان اقامت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مریم سلمانیان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در این مدت ۱۹۲ هزار و ۹۷۲ نفر در نقاط مختلف استان سمنان اقامت کرده اند.

وی افزود : بر اساس آمار موجود، سه هزار و ۳۱۱ نفر در هتل ها، ۶۹۸ نفر در هتل آپارتمان‌ها، یک هزار و ۴۳۱ نفر در مهمان پذیرها و سه هزار ۴۰ نفر در کمپ‌های موقت استان سمنان اقامت کرده اند.

سلمانیان با اشاره به اقامت ۵۹ هزار و ۳۳۷ نفر در مدارس استان سمنان، افزود: در این مدت ۳۵ هزار و ۸۹۵ نفر در چادرهای مسافرتی استان سمنان اقامت کردند.

وی گفت: ۸۹ هزار و ۲۵۹ نیز در سایر مراکز اقامتی استان شامل مهمان سرای ادارات، خوابگاههای دانشجویی، سالن های ورزشی و … اقامت کرده اند.

سلمانیان با اشاره به افزایش بازدیدهای نظارتی از واحدهای اقامتی و پذیرایی استان سمنان در ایام نوروز و برای رفاه حال مسافران نوروزی، گفت: در این مدت ۴۳۲ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان شامل مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت انجام شده است.

وی گفت: بر اساس بازدیدهای نظارتی انجام شده، چهار فقره تشویق، ۴۰ مورد تذکر و دو فقره اخطار کتبی به تاسیسات گردشگری استان سمنان ارائه شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، افزود: در این مدت ۱۸۶ هزار و ۱۰۶ گردشگر از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان سمنان بازدید کرده اند.

گفتنی است ، استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که ۷۱۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان