افزایش ۳۷ درصدی تولید گندم در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: تولید گندم در استان سمنان نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش‌ یافته است.

به گزارش ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در نشست شورای زکات استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به این که در پنج سال گذشته سالانه هشت میلیون تن گندم وارد کشور می شد، گفت: بعد از ۴۵ سال مردم در سر سفره های خود نشستند و سه میلیون تن گندم مازاد مصرف تولید شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ درصد تولید گندم سال ۹۵ در استان سمنان نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت، افزود: با توجه به افزایش تولید گندم ایجاد بانک اطلاعاتی زکات برای کنترل بهتر این فریضه الهی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه برداشت محصولات کشاورزی گندم و جو، نهادینه کردن این فرهنگ برای کمک به نیازمندان و پاک و طیبه شدن اموال مردم از موارد ضروری است.

خباز یکی از راه های نهادینه کردن فرهنگ زکات استان سمنان را استفاده از ظرفیت های رسانه ای دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این که رادیو سمنان ۲۴ ساعته شده است، استفاده از این ظرفیت باید در نظر گرفته شود.

سید جواد رضوی مدیر کل کمیته امداد استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۸۹ میلیارد ریال زکات در سال ۹۵ از سوی مردم استان پرداخت شد که رشد ۳۲ درصدی را نسبت به سال ۹۴ داشته است، گفت: افزایش پرداخت زکات از ۶۷ میلیارد ریال در سال ۹۴ به ۸۹ میلیارد ریال در سال ۹۵ نتیجه تلاش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است.

رضوی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ روستای استان سمنان دارای شورای زکات شدند که کشاورزان را به ترغیب این فرهنگ دعوت کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به این که تا کنون تفاهم نامه هایی با بسیج طلاب، و تمام دستگاه های مرتبط برای نهادینه کردن فرهنگ منعقد شده است، خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، صدا وسیما و اصحاب رسانه در نهادینه کردن فرهنگ زکات سهیم هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان