انسان‌دوستی سمنانی‌ها در پویش نذر خون تا اربعین

وحید بغدادی، مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه نیاز به خون مساله‌ای همیشگی است، گفت: چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در روز اربعین از هشت صبح تا یک بعدازظهر پذیرای اهداکنندگان برای مشارکت در پویش نذر خون است.

وحید بغدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا، ابراز داشت: عزاداران در اربعین حسینی علاوه بر عزاداری برای سرور و سالار شهیدان، می‌توانند به شکرانه سلامتی، خون اهدا کنند، تا زندگی دوباره را به بیماران هدیه دهند.

وی با بیان اینکه بیماران و نیازمندان به خون همیشه به این مایه حیاتی نیاز دارند و ضروری است اهداکنندگان در همه شرایط اهدای خون را مد نظر داشته باشند، ادامه داد: اهدای خون علاوه بر نجات زندگی یک انسان، تضمین کننده سلامتی اهداکننده است.

وی تصریح کرد: پویش نذر خون از اول محرم آغاز شده است تا اربعین حسینی ادامه دارد و مردم نیکو سرشت استان سمنان در این مدت مشارکت چشمگیری در اهدای خون داشتند و انتظار می‌رود مشارکت آحاد مردم در پویش نذر خون در اربعین حسینی به اوج خود برسد.

وی بیان کرد: اهدای خون در استان سمنان در روزهای هشتم و نهم شهریور مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در مقایسه با سال گذشته با وجود شیوع کرونا افزایش ۱۰۰ درصدی داشت.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در فضای مربوط به اهدای خون در استان سمنان نکات بهداشتی و ایمنی به صورت کامل رعایت می‌شود تا نگرانی از بابت انتقال ویروس کرونا در این محیط وجود نداشته باشند.

خون اهدایی شهروندان برای افراد نیازمند در عمل های جراحی، مجروحان تصادف، زایمان، بیماران تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افراد بالای ۱۸ تا ۶۰ سال در صورت تشخیص پزشک مستقر در پایگاه های انتقال خون می‌توانند خون اهدا کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان