کاهش محسوس دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه در نقاط کوهستانی سمنان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالیت سامانه بارشی با احتمال بارش تگرگ و کاهش دمای هوا تا ۱۰ درجه سانتیگراد و نقطه صفر در مناطق کوهستانی همراه است.

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه گفت: با توجه به تقویت فعالیت سامانه بارشی و ورود توده هوای سرد شمالی به استان سمنان، احتمال رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ در نقاط مستعد ، وزش باد شدید، کاهش محسوس دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دمای کمینه در نواحی سردسیر و کوهستانی تا جمعه به حدود صفر و زیر صفر درجه خواهد رسید و توصیه های هواشناسی کشاورزی باید مورد توجه بهره‌برداران باشد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: تسریع در برداشت محصولاتی مانند ذرت، سبزی، صیفی‌جات، گوجه فرنگی، و انگور به ویژه در مناطق سردسیر، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه های فصلی و حاشیه دره ها با توجه به احتمال سیلابی شدن آنها، هشدارهای هواشناسی برای روزهای آینده است.

وی در توصیه به بهره برداران گفت: تنظیم دما در گلخانه ها و مرغداری ها و سالن های پرورشی و اطمینان از استحکام سازه ها، سالم بودن پوشش های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره های گلخانه ها با توجه به وزش باد شدید باید مورد توجه باشد.

به گفته مصطفوی، به کارگیری پوشش مناسب روی کندوهای زنبورعسل، مهار سیستم های آبیاری بارانی، و به کارگیری سایر تمهیدات لازم کشاورزی، دیگر موارد ضروری در روزهای آینده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: بارش خفیف برف در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نیست.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان