انعقاد ۲۰ تفاهم نامه سرمایه گذاری گردشگری در استان سمنان

نشست تشکل های مردم نهاد و فعالان صنعت گردشگری استان سمنان با حضور معاون رییس جمهور در سمنان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در این جلسه گفت: برجام کمک کرد تا در بخش سرمایه گذاری گردشگری با جهش مواجه شویم.
وی همچنین به پتانسیل های گردشگری و صنایع دستی استان سمنان هم اشاره کردو گفت: استان سمنان با داشتن فرصت های زیربنایی و وجود پتانسیلهای گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی می تواند زمینه جذب گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم کند.
احمدی پور بر استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای برنامه ها و فعالیت های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد و گفت: یکی از رویکردهای دولت استفاده از ظرفیت های فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.
استاندار سمنان هم در این نشست توجه به امر گردشگری را ضروری دانست و گفت: باید استان سمنان در زمینه گردشگری استانی از معبر به مقصد تبدیل شود.
خباز از انعقاد ۲۰ تفاهم نامه گردشگری با سرمایه گذاری ۹۷۱ میلیارد تومانی در استان خبر دادو گفت: این نفاهم نامه ها در بخشهای مختلف گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی است.
نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور هم گفت: استان سمنان ظرفیت مناسبی در هنرهای دستی دارد که باید بیشتر به آن توجه شود.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هم در این نشست گفت: از سال آینده ظرفیت اقامتی استان دو برابر میشود.
بیدختی افزود: در ماه های گذشته شش واحد گردشگری و اقامتی با ۶۶۶ نفر شب اقامت به بهره برداری رسیده است.
در این نشست صمیمی تعدادی از سرمایه گذاران بخش گردشگری دوستداران منابع طبیعی و حیات وحش نظرات و پیشنهادهای خود را هم برای جذب گردشگر بیان کردند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان