اولین شهر هوشمند استان سمنان در مهدیشهر فعال شد

به همت شهرداری و شورای شهر مهدیشهر، اولین شهر هوشمند استان سمنان در این شهر فعال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، در آیینی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر مهدیشهر و همچنین شهروندان از “کارت شهروندی” و اپلیکیشن “فر تاکسی” رونمایی و سیستم “فروشگاه اینترنتی” و “تاکسی اینترنتی” در مهدیشهر فعال شد.

با رونمایی از این دو سیستم الکترونیکی، مهدیشهر رسما به شهر هوشمند پیوست.
کارکرد “تاکسی اینترنتی” به این نحو است که مسافر می تواند با نصب اپلیکیشن “فر تاکسی” مبدا و مقصد را مشخص وانتخاب کند، سپس نزدیک ترین خودروی موجود به سمت این مسافر می رود و سرویس دهی می کند که هزینه کمتری برای مسافر در بر دارد.
کاربرد سیستم “کارت شهروندی” نیز اینگونه می باشد که شهروند می تواند با این کارت و با سرعت بیشتر، خرید های خود را از فروشگاه انجام دهد.
مسعود حاجی بگلو شهردار مهدیشهر در آیین رونمایی از این دو سیستم هوشمند، گفت: پیوستن مهدیشهر به اولین شهر الکترونیک و هوشمند در استان سمنان یکی از اولین برنامه های فعالیتم در این شهر بود.

حاجی بگلو تصریح کرد: این سیستم های هوشمند در فروشگاه ها و تاکسی و قسمت های مختلف برای رفاه شهروندان نصب و فعال می شود.
وی به اقدامات آتی شهرداری مهدیشهر اشاره کرد و افزود: تا چند ماه آینده و برای اولین بار مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در این شهر افتتاح خواهد شد.

شهردار مهدیشهر از افتتاح ساختمان شهرداری تا دوماه آینده خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر وضعیت آسفالت خیابان ها می باشد که قول می دهم در صورت عادی بودن شرایط جوی، تا ده روز آینده کار آسفالت ریزی ولگه گیری شروع وتا شب عید ادامه پیدا کند.

حاجی بگلو با بیان اینکه برای شب عید برنامه زیبا سازی بهتر شهر را در دستور کار داریم، تصریح کرد: تصمیم داریم در شهر از المان های شهری و نورپردازی های مناسبی استفاده کنیم و سعی بر آن است که برای شب عید زیبا سازی شهر را به نحوه درست انجام دهیم تا شهری زیبا داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای ویژه برنامه سال تحویل در مهدیشهر خبر داد و اضافه کرد: برنامه متنوعی در شب سال تحویل داریم که از شبکه استانی وشبکه های تهران پخش خواهد شد و در آینده زمان ومکان آن را اعلام خواهیم کرد.