باراش برف و باران در جاده های ۲۳ استان

سرهنگ احمد شیرانی ، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی ۲۳ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ شیرانی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر و برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک سراسر کشور تردد در تمامی جاده‌های کشور به آرامی و به شکل روان در حال انجام است و تنها در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس ترافیک پرحجم و نیمه سنگین و در آزادراه ساوه- تهران در محدوده احمدآباد نیز ترافیک سنگین گزارش شده است.

وی همچنین از انسداد محور جدید بوشهر به گناوه به علت آبگرفتگی از شب گذشته خبر داد و گفت: تردد از محور جایگزین گناوه به برازجان انجام می‌شود. همچین محورباباچلان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل ریزش سنگ و بارندگی تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی درباره وضعیت جوی جاده های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: همچنین در برخی از محورهای استان های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، اصفهان، یزد و گیلان نیز بارش باران گزارش شده است.

شیرانی افزود: لازم است رانندگان و شهروندان حتما تجهیزات زمستانی را برای خودروی خود به همراه داشته باشند، از انجام سفرها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورتی که مجبور به رانندگی هستند حتما فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه را رعایت کنند. پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی، استفاده از چراغ مه شکن در وضعیت مه گرفتگی و بارشهای شدید باران و برف، اطمینان از سالم بودن سیستم گرمایشی خودرو و پر بودن باک سوخت در جاده ها از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان