بازار تاریخی سمنان بهسازی می‌شود

شهردار سمنان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، از اجرای طرح بهسازی بازار تاریخی سمنان خبر داد و گفت: برای این طرح سه میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، حسین موسوی در نشست با روسای اتحادیه اصناف شهر سمنان اظهار داشت: اصناف و بازاریان پایه و ستون شهر و همکار و بازوی شهرداری هستند و باید حامیان خوبی هم برای ارتقا و پیشرفت و آبادانی شهر باشند.

وی با اشاره به اینکه اداره شهر هزینه‌های زیادی در بر دارد افزود: امروز نیز شهرداری به دلیل کاهش ساخت‌وساز ازنظر درآمدی در وضعیت مطلوبی نیست و کاهش درآمد انجام فعالیت‌های شهرداری را با مشکلاتی مواجه کرده است.

شهردار سمنان اضافه کرد: ما در شهرداری به دنبال آوازه و پست نیستیم و وارد بازی‌های سیاسی هم نمی‌شویم و فقط هدفمان ارائه بهترین خدمات به شهروندان فهیم شهر است.

موسوی با بیان اینکه در گذشته شهر تهران الگویی برای همه شهرهای ایران بود تصریح کرد: اما امروز دیگر تهران الگو و مدل توسعه دیگر شهرها نیست و این الگو بودن از تهران خارج‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از شهرهای کشور به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست‌یافته و الگویی برای توسعه شهری شده‌اند اضافه کرد: اما سمنان هنوز موقعیت مطلوبی ندارد.

شهردار سمنان با تأکید بر اینکه تعامل با همه مدیران استانی و شهرستانی را به‌عنوان مهم‌ترین سیاست کاری خود برگزیده است تصریح کرد: هدف ما فقط کار است نه قدرت‌نمایی و دست یاری به‌سوی همه مدیران دراز کرده‌ایم.

موسوی از در نظر گرفتن اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد ریال برای بازسازی و بهسازی بازار قدیمی سمنان از سوی شهرداری و میراث فرهنگی خبر داد و افزود: سهم شهرداری سمنان از این میزان یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال است و شامل پرداخت دستمزد است و هزینه مصالح نیز بر عهده میراث است.

وی همکاری اصناف با شهرداری سمنان را برای توسعه شهر خواستار شد و افزود: اصناف با پرداخت عوارض خود می‌توانند گام مؤثری در آبادانی و رونق شهر بردارند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: عوارضی که اصناف به شهرداری پرداخت کنند برای زیبایی و ارائه خدمات بهتر در بازار هزینه خواهد شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان