ایجاد هشت هزار شغل در استان سمنان تا پایان سال جاری

سمنان-ایرنا- معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : با ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال تا پایان سال جاری هشت هزار شغل در این استان ایجاد می شود.

محمود قنبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که تاکنون به بیش از هزار و ۸۰۰ پرونده متقاضیان دریافت این تسهیلات بررسی شده است.
وی اظهار داشت : تاکنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولیدی به صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد که این برنامه های اقتصادی دولت در کلان می تواند به کاهش بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه بیانجامد.
وی میانگین درصد بیکاری در استان سمنان را براساس آخرین آمار ارایه شده هشت درصد اعلام کرد و گفت : با وجود واحدهای صنعتی و تولیدی قابل توجه در استان سمنان نباید حتی یک جوان بیکار در این استان داشته باشیم.
قنبری بیکاری را یکی از چالش های اساسی کشور برشمرد و اظهار داشت : میانگین رقم بیکاری در کشور کمتر از ۱۲ درصد است که با اقدام مثبت دولت تدبیر و امید در سال جاری و ثبت نام صاحبان واحدهای صنعتی و تولید در سامانه بهین یاب، رقم بیکاری در کشور کاهش چشمگیری می یابد.
معاون امنیتی ، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان یادآور شد : با برنامه ریزی های منسجم دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته و ارایه تسهیلات رونق تولید ، خش قابل توجهی از دغدغه اشتغال جوانان در استان سمنان برطرف شده است.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در استان خاطرنشان کرد : استان سمنان مانند سایر استان های کشور از مشکلات اجتماعی اعتیاد، فقر،طلاق ،حاشیه نشینی و بیکاری رنج می برد اما شرایط این استان در کنترل آسیب های اجتماعی نسبت به سایر مناطق کشور بهتر است.
قنبری ادامه داد : برای کاهش معضلات طلاق و اعتیاد برنامه های جامع و اثر بخشی را استانداری سمنان آغاز کرده است که به طور قطع در مدت زمان کوتاهی این برنامه های اثر بخش برای آحاد جامعه قابل لمس خواهد بود.
وی گفت : مدیریت آسیب های اجتماعی با رویکرد توانمند سازی مناطق کمتر برخوردار از امکانات رفاهی و افزایش هم اندیشی ها در رابطه با ریشه کنی معضل طلاق و اعتیاد در استان از جمله این اقدامات است.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان افزود : افزایش سلامت و نشاط اجتماعی با انعقاد تفاهم نامه هایی که شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مربوط به امضا رسید در چند سال آینده در استان سمنان ۲ چندان می شود.
در ۹ ماه سال ۹۵، تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۷۰ ازدواج در کشور و سه هزار و ۱۵۶ ازدواج در استان سمنان ثبت شد که نشان از سهم ۶ درصدی استان سمنان از آمار ازدواج کل کشور است.
همچنین در این مدت، در کشور ۱۳۵ هزار و ۶۶۷ و در استان سمنان ۶۳۵ طلاق ثبت شد که نشان می دهد استان سمنان سهم نیم درصدی از طلاق کشور دارد.
استان سمنان بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان