برخی دانش‌آموزان استان سمنان هنوز کتاب درسی ندارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، «آموزش» یکی از مقولات متأثر از آسیب ناشی از کرونا همچون دیگر بخش‌ها در ۲۰ ماه گذشته بوده است؛ مسائلی همچون کاهش کیفیت آموزش و یادگیری دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی به دلیل دوری از کلاس‌های درس حضوری و موضوعات مرتبط با آموزش مجازی و آسیب‌های آن از جمله مشکلاتی است که با شیوع این ویروس منحوس گریبانگیر حوزه آموزش شده است.

پس از اینکه شیوع کرونا کمی کاهش یافت ستاد ملی کرونا تصمیم بر تغییر سبک تحصیلی دانش آموزان از مجازی به حضوری گرفت و همان‌طور که شاهد بودیم این تصمیم از ابتدای آبان ماه در کشور و استان سمنان اجرایی شد.

اما موضوع اینجاست که سه ماه از سال تحصیلی گذشته است؛ اما برخی دانش‌آموزان استان سمنان به ویژه در شرق استان کتاب به دستشان نرسیده است و به توجه به نزدیک شدن به فصل امتحانات از این موضوع نگران و گلایه‌مند هستند.

یک دانش‌آموز شاهرودی گفت: سه ماه از سال تحصیلی گذشته و هنوز بنده که در پایه دهم تأسیسات هستم، کتاب به دستم نرسیده است.

باید دید پاسخ آموزش و پرورش به این موضوع چیست و چه اقدامی برای حل این مشکل انجام داده‌اند؟

حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: ما در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ چیزی حدود ۱۲۸ هزار و ۳۷۶ کتاب درسی از طریق سامانه ثبت و فروش کتاب برای دانش‌آموزان سراسر استان سمنان مهیا کرده‌ایم.

ممکن است برخی از دانش‌آموزان استان که عمدتاً در شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند مشکلاتی در این خصوص داشته باشند که به ما مراجعه شده و ما ثبت سفارش کتابشان را انجام داده‌ایم و حداکثر تا روز سه‌شنبه هفته بعد این کتاب‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

البته به آن دسته از دانش‌آموزانی که کتاب نداشته‌اند در طول این مدت اعلام شده که کتاب‌ها به صورت فایل فشرده پی. دی. اف در سازمان چاپ و نشر کتب درسی وزارت خانه زیرپورتال وزارتخانه موجود است و می‌توانند کتاب‌ها را در آنجا مشاهده کنند.