ترغیب به تزریق دُز سوم لازمه مقابله با اُمیکرون

سیدمحمد رضا هاشمی، استاندار سمنان گفت:سرعت سرایت سویه امیکرون، ۴ برابر سویه های قبلی کروناست که به همین واسطه رعایت پروتکل ها و همچنین ترغیب به تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مدیریت بیماری امری بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، ضمن تقدیر و خداقوت به کادر پزشکی و درمان استان، اظهار کرد: همانگونه که در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تاکید شد، تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کشور به صورت عمومی باید تسریع یافته و ضرورت دارد تا طرح شهید سلیمانی نیز با محوریت بسیج و سپاه، همچنان استمرار داشته باشد.
دور از عادی و ساده انگاری مساله کرونا، اجتناب از برگزاری تجمعات غیر ضروری، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تزریق واکسن، زدن ماسک، برگزاری مراسم های ایام فاطمیه در مساجد، حسینیه ها و تکایا با رعایت پروتکل های بهداشتی، از جمله اولویت هایی است که باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.
آموزش عمومی و اطلاع رسانی نیز بیش از پیش از طریق صدا و سیما، اصحاب رسانه و فصای مجازی در خصوص مدیریت سویه جدید کرونا، امیکرون تقویت شود.
تقویت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قالب طرح مدیریت هوشمند کرونا از دیگر مباحث و مسائلی است که دستگاه های اجرایی متولی امر باید در این‌خصوص اهتمام داشته و نظارت ها را افزایش دهند.
لازم است تا بحث درمان و پزشکی استان با توجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور، به صورت کامل برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران آمادگی داشته باشند.
توجه به نظام سرپایی درمان با تکیه بر توصیه های پزشکی و تقویت واکسیناسیون برای افرادی که واجد شرایط هستند، از مباحث بسیار مهم در حوزه مدیریت سویه جدید کرونا، امیکرون است.
مجتمع های بین راهی محل گذر و تردد مسافران از استان ها مختلف کشور بوده که به همین واسطه ضرورت دارد تا با محوریت میراث فرهنگی استان، نظارت بر رعایت مباحث و موارد بهداشتی مقابله با کرونا در این مراکز تقویت شده و با برگزاری گشت های شبانه روزی، میزان رعایت مسائل و موارد بهداشتی مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.